MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4104 | İleri İçerik Üretimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersin Amacı: | Bu derste, yeni medya çağında uzman gazeteciliğin bilgi ve yöntemlerini aktarmaktır. Ders aynı zamanda geleneksel gazeteciliğin de temeli olan gazetecilik değerleri, etik ve yazım kuralları üzerinde de duracaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Uzman gazeteciliğinin bilgi ve yöntemlerini öğrenebilecekler, - Gazetecilik değerleri,etik ve yazım kurallarını öğrenecekler, - Alan ve ya uzman gazeteciliğinde uzmanlaşabilecekler, - Polis-adliye, siyaset, ekonomi gibi alanlarda muhabir veya editor olarak çalışabilecekler. |
Ulusal ve uluslararası medya için önemli olan siyaset, eğitim, sağlık, çevre, bilim, kültür-sanat, magazin, spor gibi uzmanlık gerektiren alanlarda öğrenciler multimedya paketleri üretecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Uzman gazeteciliğine giriş | ||
2) | Teknoloji | ||
3) | Polis-adliye / Aksiyon | ||
4) | Politika | ||
5) | Sağlık | ||
6) | Bilim | ||
7) | Ekonomi | ||
8) | Eğitim | ||
9) | Çevre | ||
10) | Araştırmacı | ||
11) | Spor | ||
12) | Magazin / Kültür-Sanat | ||
13) | Savaş | ||
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları: | Josef J. Schmied and Jessica Dheskali, Credibility, Honesty, Ethics & Politeness in Academic and Journalistic Writing, Göttingen: Cuvillier Verlag, 2019. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 161 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |