MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3108 | Yeni Sayfa Online I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Haber tüketimi amacıyla yeni medya ortamlarının tercih edilirliği gün geçtikçe artmaktadır. Geleceğin medya profesyonellerinden dijital platformlarda yayınlanacak içeriklerin üretim, sunum ve dağıtım süreçlerine hakim olmaları beklenmektedir. Bu dersin amacı, çevrimiçi ortamlar için içerik üretme tecrübesi kazandırmaktır. Bu kapsamda öğrenciler; veri gazeteciliğinden mobil gazeteciliğe, video haberden podcast'e haberciliğin yeni üretim biçimlerini kullanarak güncel iletişim teknolojilerine ve medyaya dair içerik üretecektir. Bu dersi alan öğrenciler, ilgili akademik dönem boyunca Yeni Sayfa Online'ın operasyonunun bir parçası olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Yeni medya ortamlarının yapısını ve işleyişini öğrenir 2) Yeni medya ortamlarında yayınlanabilecek içerik türlerini ve özelliklerini tanır 3) Yeni medya ortamlarında içerik üretimi sürecinin nasıl bir bakış açısı etrafında şekillendirilmesi gerektiğini öğrenir 4) Yeni Sayfa Online için içerik üreterek uygulama deneyimi kazanır 5) Yeni Sayfa Online'ın sosyal medya hesapları için içerik üreterek yeni medya ortamının farklı boyutlarında deneyim kazanır 6) Yeni Sayfa Online'ın sosyal medya hesaplarını ve etkileşimlerini yöneterek sosyal müşteri ilişkileri yönetimi (SCRM) deneyimi kazanır 7) Bir akademik dönem boyunca profesyonel bir sorumlulukla dijital yayıncılık alanında üretim yaparak takım çalışması becerisini geliştirir |
Bu dersi alan öğrenciler, bir iş bölümü çerçevesinde; Yeni Sayfa Online için, yeni medya ortamına özgü alanların bir ya da birkaçında içerik üreteceklerdir. Dönem boyunca sürecek gündem toplantıları, faaliyet planlama çalışmaları, içerik üretimi ve bu içeriklerin geri bildirimler doğrultusunda düzenlenmesi gibi medya sektörüne dair tanıdık süreçlerin simüle edilmesi ile profesyonel deneyim kazanacak öğrenciler, aynı zamanda dönem içerisinde gerçekleştirilecek içerik üretim atölyeleri ile teknik becerilerine yenilerini ekleyebilecektir. Dönem boyunca video haber üretimi, veri gazeteciliği, mobil gazetecilik, podcast gibi türlerde içerik üretimi yapılacaktır. Bununla birlikte, üretilen içerikler Yeni Sayfa Online'da ve bağlı sosyal medya hesaplarında yayınlanacaktır. Öğrenciler dönem boyunca yayınlanan içeriklerle ilgili olarak SEO&SEM çalışmaları ve sosyal medya yönetimi operasyonları yürütecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı & derse giriş | ||
2) | Haber nerede bulunur? | ||
3) | Formatları anlamak: Podcast, video, baskı, çevrimiçi | ||
4) | Yazılı haber tartışmaları | ||
5) | Video haber tartışmaları | ||
6) | Vize için konu önerileri ve format tartışmaları | ||
7) | Röportaj nasıl gerçekleştirilir? | ||
8) | Röportaj teknikleri | ||
9) | Medyada söylem: Gazetecilik etiği | ||
10) | Ödev tartışmaları | ||
11) | Ödev geribildirimleri | ||
12) | Yeni medya, yeni içerikler | ||
13) | Final için konu önerileri ve format tartışmaları | ||
14) | Final öncesi dönem değerlendirmesi |
Ders Notları: | 1. Williams, B., Damstra, D. & Stern, H. (2013). Professional WordPress: Design and Development. India: John Wiley and Sons. 2. Geoghegan, M. W., Geoghegan, D. K. (2007). Podcast Solutions: The Complete Guide to Audio and Video Podcasting. 3. Musburger, R. B. (2010). Single-Camera Video Production, Fifth Edition. Burlington: Focal Press/Elsevier. 4. Jackson, W. (2015). Android Studio New Media Fundamentals: Content Production of Digital Audio/Video, Illustration and 3D Animation. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |