YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4107 | Dijital İçerik Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Gerekli ön araştırmalar yapılarak, dijital oluşumların içerik ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlar doğrultusunda bir içerik stratejisi hazırlanarak, içerik projelerinin oluşturulması ve projenin uygulanması becerilerinin kazandırılması. Oluşturulan içeriklerin maksimum etkileşim sağlayacak şekilde dolaşıma dahil edilmesi konusunda bilgi ve deneyim kazandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dijital içerik üretimi ve yönetimi dinamiklerine hakim olur. 2) Herhangi bir dijital varlık için içerik stratejisi belirleyebilir. 3) Görsel ve metinleri maksimum etkileşim sağlayacak şekilde tasarlayabilir. 4) Gündemdeki popüler ögeleri, içerik formatlarını içerik kampanyalarına uyarlayabilir. 5) İçerik raporlarını değerlendirerek, içerik yönetimini geliştirebilir. 6) Yeni medya alanında ekip halinde çalışma konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur. |
Her derste içerik yönetimi prensipleri hakkında teorik bilgi verilecek ve uygulama yapılacaktır. Final çalışması için öğrenciler bir dijital ajansın içerik ekibi gibi gruplar halinde çalışarak araştırma yapacak, bir içerik stratejisi geliştirecek ve içerik kampanyası üretecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders izlencesinin tanıtılması & derse giriş | ||
2) | Dijital içerik nedir? Özellikleri nelerdir? | ||
3) | İçerik stratejisi nasıl belirlenmeli? | ||
4) | Sosyal Medya için stratejiler | ||
5) | B2B (Business to bussiness) vs B2C (Business to Customer) stratejileri / 1. ödevin teslimi | ||
6) | E-mail marketing stratejileri | ||
7) | Kullanıcı içeriği odaklı kampanyalar / 2. ödevin teslimi | ||
8) | Viral içerik, memler, remix içerikler, popüler içerik akımları | ||
9) | İçerik ekipleri için iletişim ve iş akışı / 3. ödevin teslimi | ||
10) | SEO uyumlu metin üretimi | ||
11) | İçerik stratejisinin ölçümlenmesi | ||
12) | Grup sunumları ve değerlendirme | ||
13) | Grup sunumları ve değerlendirme | ||
14) | Grup sunumları ve değerlendirme |
Ders Notları: | The Routledge Companion to Remix Studies, New York: Taylor Francis. Henry Jenkins, Convergence Culture. New York: New York University Press. The Sage Handbook of Social Media, Burgess, Marwick and Poell The Language of New Media, Lev Manovich Social Media Marketing: A Strategic Approach, Barker, Barker, Bormann, Zahay van Dijck, J. (2009). Users like you? Theorizing agency in user-generated content. Media, Culture & Society, 31(1), 41–58. https://doi.org/10.1177/0163443708098245 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |