YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4002 | Yeni Medya Projesi II | Bahar | 2 | 4 | 4 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Yeni Medya Projesi I dersi gibi, bu dersin amacı da Yeni Medya Bölümü öğrencilerinin, danışmanları gözetiminde hazırlayacakları ve sunacakları mezuniyet projeleri kapsamında onları yönlendirmek ve iş yaşantılarında kendilerinden beklenecek iş disiplinini kazandırmaktır. Söz konusu proje*, 1) içinde photo-essay, podcast, video haber gibi içeriklerin yer alacağı bir blog, 2) akademik standartları karşılayacak nitelikte bir araştırma makalesi olabilir. * Bu bilgi paketinin devamında "1" ile belirtilen kısımlar mezuniyet projesi olarak "blog" hazırlamayı seçen öğrencilere, "2" ile belirtilen kısımlar ise "araştırma makalesi" seçen öğrencilere hitap etmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) - yeni medya projeleri için bir tema ya da konu geliştirebilecekler, - proje süresi boyunca karşılaştıkları kavramsal ve teknik problemleri tanımlayabilecek ve çözebilecekler, - kaynakları eşleştirme, röportaj yapma, veri toplama, doğru konu için doğru teknolojiyi kullanma gibi konularda deneyim kazanabilecekler, - kamera, kayıt cihazı, mikrofon kullanımı ve bilgisayar destekli düzenleme araçları gibi teknik ayrıntılarda deneyim kazanabilecekler, 2) - akademik bir çalışma için araştırma konusu belirleyebilecekler, - araştırma sorusunu yanıtlamak için uygun araştırma yöntemini seçebilecekler, - literatür taramak, kurallı referans vermek konularında bilgi sahibi olacaklar, - eğer istiyorlarsa, eğitimlerine lisansüstü çalışmalarla (MA) devam etmek için gerekli yetkinliği kazanacaklar. |
Öğrenciler, projelerini planlamak ve hayata geçirmek için kendi danışmanlarıyla düzenli olacak buluşacaklar. Değerlendirme amacıyla, mezuniyet projesinin 3 aşaması için 3 teslim tarihine ek olarak bir final jürisi düzenlenecek; bu jüri BAU Yeni Medya'nın tüm öğretim elemanlarının katılımıyla gerçekleşecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İlk toplantı: Projenin amacına ve nasıl konu seçileceğine ilişkin açıklamalar | ||
2) | Konu önerileri: Öğrencilerin önerdiği proje konularının tartışılması | ||
3) | Üretim haftası | ||
4) | Üretim haftası | ||
5) | Üretim haftası | ||
6) | Projenin 1. aşamasının tamamlanması: 1) Fotoğraflı haberin blog'a yüklenmesi, 2) Araştırma sorusunun & yönteminin belirlenmesi | ||
7) | Üretim haftası | ||
8) | Üretim haftası | ||
9) | Üretim haftası | ||
10) | Projenin 2. aşamasının tamamlanması: 1) Multimedia haberin blog'a yüklenmesi, 2) Literatür taramasının bitirilmesi | ||
11) | Üretim haftası | ||
12) | Üretim haftası | ||
13) | Üretim haftası | ||
14) | Projenin 3. aşamasının tamamlanması: 1) Belgesel haberin blog'a yüklenmesi, 2) Araştırmanın tamamlanması & bulguların ve sonucun yazılması |
Ders Notları: | 1) - Williams, B., Damstra, D. & Stern, H. (2013). Professional WordPress: Design and Development. India: John Wiley and Sons. - Musburger, R. B. (2010). Single-Camera Video Production, Fifth Edition. Burlington: Focal Press/Elsevier. 2) - APA 6th Edition, American Psychological Association - Qualitative research methods for the social sciences / Bruce Lawrence Berg - Research methods for the social sciences : practice and applications / Robert J. Mutchnick ; Bruce L. Berg - Handbook of research methods : a guide for practitioners and students in the social sciences / Natalie L. Sproull ; Natalie L. Sproull |
Diğer Kaynaklar: | 1) - http://timeline.knightlab.com/ - https://www.powtoon.com/index/ - https://www.datawrapper.de/ 2) - https://library.bahcesehir.edu.tr/ - https://doaj.org/ - https://scholar.google.com/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 3 | % 60 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 30 | 90 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 218 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 1 |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | 5 |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | 1 |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | 5 |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | 2 |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | 3 |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | 5 |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | 5 |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | 4 |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. | 5 |