YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4001 | Yeni Medya Projesi I | Güz | 2 | 4 | 4 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Yeni Medya Bölümü öğrencilerinin, danışmanları gözetiminde hazırlayacakları ve sunacakları mezuniyet projeleri kapsamında onları yönlendirmek ve iş yaşantılarında kendilerinden beklenecek iş disiplinini kazandırmaktır. Söz konusu proje*, 1) içinde photo-essay, podcast, video haber gibi içeriklerin yer alacağı bir blog, 2) akademik standartları karşılayacak nitelikte bir araştırma makalesi olabilir. * Bu bilgi paketinin devamında "1" ile belirtilen kısımlar mezuniyet projesi olarak "blog" hazırlamayı seçen öğrencilere, "2" ile belirtilen kısımlar ise "araştırma makalesi" seçen öğrencilere hitap etmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) - yeni medya projeleri için bir tema ya da konu geliştirebilecekler, - proje süresi boyunca karşılaştıkları kavramsal ve teknik problemleri tanımlayabilecek ve çözebilecekler, - kaynakları eşleştirme, röportaj yapma, veri toplama, doğru konu için doğru teknolojiyi kullanma gibi konularda deneyim kazanabilecekler, - kamera, kayıt cihazı, mikrofon kullanımı ve bilgisayar destekli düzenleme araçları gibi teknik ayrıntılarda deneyim kazanabilecekler, 2) - akademik bir çalışma için araştırma konusu belirleyebilecekler, - araştırma sorusunu yanıtlamak için uygun araştırma yöntemini seçebilecekler, - literatür taramak, kurallı referans vermek konularında bilgi sahibi olacaklar, - eğer istiyorlarsa, eğitimlerine lisansüstü çalışmalarla (MA) devam etmek için gerekli yetkinliği kazanacaklar. |
Öğrenciler, projelerini planlamak ve hayata geçirmek için kendi danışmanlarıyla düzenli olarak buluşacaklar. Değerlendirme amacıyla, mezuniyet projesinin 3 aşaması için 3 teslim tarihine ek olarak bir final jürisi düzenlenecek; bu jüri BAU Yeni Medya'nın tüm öğretim elemanlarının katılımıyla gerçekleşecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İlk toplantı: Projenin amacına ve nasıl konu seçileceğine ilişkin açıklamalar | ||
2) | Konu önerileri: Öğrencilerin önerdiği proje konularının tartışılması | ||
3) | Üretim haftası | ||
4) | Üretim haftası | ||
5) | Üretim haftası | ||
6) | Projenin 1. aşamasının tamamlanması: 1) Photo-essay'in blog'a yüklenmesi, 2) Araştırma sorusunun & yönteminin belirlenmesi | ||
7) | Üretim haftası | ||
8) | Üretim haftası | ||
9) | Üretim haftası | ||
10) | Projenin 2. aşamasının tamamlanması: 1) Podcast'in blog'a yüklenmesi, 2) Literatür taramasının bitirilmesi | ||
11) | Üretim haftası | ||
12) | Üretim haftası | ||
13) | Üretim haftası | ||
14) | Projenin 3. aşamasının tamamlanması: 1) Video haberin blog'a yüklenmesi, 2) Araştırmanın tamamlanması & bulguların ve sonucun yazılması |
Ders Notları: | 1) - Williams, B., Damstra, D. & Stern, H. (2013). Professional WordPress: Design and Development. India: John Wiley and Sons. - Geoghegan, M. W., Geoghegan, D. K. (2007). Podcast Solutions: The Complete Guide to Audio and Video Podcasting. - Musburger, R. B. (2010). Single-Camera Video Production, Fifth Edition. Burlington: Focal Press/Elsevier. 2) - APA 6th Edition, American Psychological Association - Qualitative research methods for the social sciences / Bruce Lawrence Berg - Research methods for the social sciences : practice and applications / Robert J. Mutchnick ; Bruce L. Berg - Handbook of research methods : a guide for practitioners and students in the social sciences / Natalie L. Sproull ; Natalie L. Sproull |
Diğer Kaynaklar: | 1) - https://www.dtelepathy.com/blog/inspiration/14-beautiful-content-heavy-websites-for-inspiration - http://www.wikihow.com/Write-Good-Captions-in-Photojournalism - https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2016/apr/08/palmyra-after-islamic-state-isis-visual-guide - https://youtu.be/I1oKc-QeFMk - https://open.spotify.com/show/070rR9RuQFQk4pz3fXbmCK?si=VY3auyMWTCqKEB942-qbPw 2) - https://library.bahcesehir.edu.tr/ - https://doaj.org/ - https://scholar.google.com/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 3 | % 60 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 30 | 90 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 218 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 1 |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | 5 |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | 1 |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | 5 |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | 2 |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | 3 |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | 5 |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | 5 |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | 4 |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. | 5 |