ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3003 Yeni Medya ve Toplum Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersin Amacı: Medya ve toplum arasındaki ilişkileri sosyolojik bir perspektiften sunarak bu alandaki kuramsal ve metodolojik yaklaşımlar konusunda öğrencinin bilgisini artırmak. Toplumsal kimliklerin kuruluşu esnasında medyanın işlevini anlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenci;
- kitlesel iletişime ilişkin temel kuramsal yaklaşımları ve araştırma alanlarını tanımlayabilecek
- tanımlanan alanlardan uygulanabilecek farklı yöntemlere dair fikir sahibi olabilecek
- Kuramsal yaklaşımlar bağlamında, tarihsel bir gelişim içinde yerel kitlenin nasıl globalleştiğini de değerlendirebilecek
- basılıdan görsele, internetten diğer yeni medya mecralarına kadar kitlesel iletişimin bireyleşmeyle ilişkisini kavrayabilecek
- medya ve iktidar elitleri arasındaki ilişkileri etik bir perspektiften tartışabilecek

Dersin İçeriği

Medya ile toplum ilişkilerine dair temel kuramsal perspektifleri tanıtılacak ve yazılı, görsel ve popüler medyadan örneklerle, medyanın kamusal alanı oluşturma işlevi tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin genel tanıtımı
2) Medya metinleri nelerdir? Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 5-22.
3) Medya metinlerindeki kodlar ve içerik Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-43. Örnek: All the President’s Men (1977)
4) Medya kurumları ve iktidarla ilişkiler Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 44-62.
5) Medyanın kurumsal işleyişi ve medya profesyonelleri Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-81. Örnek: Good Night and Good Luck (2005)
6) İzler-kitle kavramını anlamak Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 82-107.
7) İzler-kitle ve medya etkisi Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 108-125.
8) Ekranda şiddet ve davranış değişimi Violence on screen and possible change in behaviour
9) Popüler müzik ve medya kullanımları Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, pp. 143-171.
10) Türkiye popüler müziğinin tarihi ve değişimi Stokes M. (2010) The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music, ss. 73-106. Örnek: TRT Rap Belgeseli
11) Yeni medya ve medya teknolojileri Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 172-190.
12) Yeni medya ve medyanın dönüşümü Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 191-205. Örnek: Wag the Dog (1997)
13) Türler ve bir tür olarak haber Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 228-269.
14) Haberciliğin dönüşümü Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 251-269.

Kaynaklar

Ders Notları: Graeme Burton, Media and Society: Critical Perspectives. 2nd Ed., Berkshire, Open University Press, 2010.
Diğer Kaynaklar: Martin Stokes, The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music, University of Chicago Press, 2010.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 25
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı