ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3003 | Yeni Medya ve Toplum | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Medya ve toplum arasındaki ilişkileri sosyolojik bir perspektiften sunarak bu alandaki kuramsal ve metodolojik yaklaşımlar konusunda öğrencinin bilgisini artırmak. Toplumsal kimliklerin kuruluşu esnasında medyanın işlevini anlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenci; - kitlesel iletişime ilişkin temel kuramsal yaklaşımları ve araştırma alanlarını tanımlayabilecek - tanımlanan alanlardan uygulanabilecek farklı yöntemlere dair fikir sahibi olabilecek - Kuramsal yaklaşımlar bağlamında, tarihsel bir gelişim içinde yerel kitlenin nasıl globalleştiğini de değerlendirebilecek - basılıdan görsele, internetten diğer yeni medya mecralarına kadar kitlesel iletişimin bireyleşmeyle ilişkisini kavrayabilecek - medya ve iktidar elitleri arasındaki ilişkileri etik bir perspektiften tartışabilecek |
Medya ile toplum ilişkilerine dair temel kuramsal perspektifleri tanıtılacak ve yazılı, görsel ve popüler medyadan örneklerle, medyanın kamusal alanı oluşturma işlevi tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin genel tanıtımı | ||
2) | Medya metinleri nelerdir? | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 5-22. | |
3) | Medya metinlerindeki kodlar ve içerik | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-43. Örnek: All the President’s Men (1977) | |
4) | Medya kurumları ve iktidarla ilişkiler | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 44-62. | |
5) | Medyanın kurumsal işleyişi ve medya profesyonelleri | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-81. Örnek: Good Night and Good Luck (2005) | |
6) | İzler-kitle kavramını anlamak | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 82-107. | |
7) | İzler-kitle ve medya etkisi | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 108-125. | |
8) | Ekranda şiddet ve davranış değişimi | Violence on screen and possible change in behaviour | |
9) | Popüler müzik ve medya kullanımları | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, pp. 143-171. | |
10) | Türkiye popüler müziğinin tarihi ve değişimi | Stokes M. (2010) The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music, ss. 73-106. Örnek: TRT Rap Belgeseli | |
11) | Yeni medya ve medya teknolojileri | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 172-190. | |
12) | Yeni medya ve medyanın dönüşümü | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 191-205. Örnek: Wag the Dog (1997) | |
13) | Türler ve bir tür olarak haber | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 228-269. | |
14) | Haberciliğin dönüşümü | Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 251-269. |
Ders Notları: | Graeme Burton, Media and Society: Critical Perspectives. 2nd Ed., Berkshire, Open University Press, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Martin Stokes, The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music, University of Chicago Press, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |