|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin genel tanıtımı |
|
2) |
Medya metinleri nelerdir? |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 5-22. |
3) |
Medya metinlerindeki kodlar ve içerik |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-43. Örnek: All the President’s Men (1977) |
4) |
Medya kurumları ve iktidarla ilişkiler |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 44-62. |
5) |
Medyanın kurumsal işleyişi ve medya profesyonelleri |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 23-81. Örnek: Good Night and Good Luck (2005) |
6) |
İzler-kitle kavramını anlamak |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 82-107. |
7) |
İzler-kitle ve medya etkisi |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 108-125. |
8) |
Ekranda şiddet ve davranış değişimi |
Violence on screen and possible change in behaviour |
9) |
Popüler müzik ve medya kullanımları |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, pp. 143-171. |
10) |
Türkiye popüler müziğinin tarihi ve değişimi |
Stokes M. (2010) The Republic of Love: Cultural Intimacy in Turkish Popular Music, ss. 73-106. Örnek: TRT Rap Belgeseli |
11) |
Yeni medya ve medya teknolojileri |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 172-190. |
12) |
Yeni medya ve medyanın dönüşümü |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 191-205. Örnek: Wag the Dog (1997) |
13) |
Türler ve bir tür olarak haber |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 228-269. |
14) |
Haberciliğin dönüşümü |
Burton, G. (2010) Media and Society: Critical Perspectives, ss. 251-269. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|