MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2902 | Yeni Medya ve Yayın Haberciliği | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri radyo, televizyon gazeteciliği konusunda temel prensiplerle donatmak, yayıncılık tekniklerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Radyo ve televizyon haberlerini toplama ve yazma becerisine sahip olacak, - Görüntü montajı yapacak, - Haber sunabilecek, - Haber bültenleri hazırlayabilecek, - Kamera ve montaj gibi temel ekipmanı kullanabilecek, - Online kaynaklardan üretim ve sunum için yararlanabilecektir. |
Öğrenciler, araştırma, yazma, haber sunma ve röportaj gibi genel yayıncılık becerilerini öğrenecek ve bu konuda gerekli üretimi yapacaktır. Derste ayrıca öğrencilere haber bülteni hazırlanması aşamaları ile aktarılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel değerlendirme | ||
2) | Teoride görsel-işitsel gazetecilik | ||
3) | Görsel için yazım - 1 | ||
4) | Görsel için yazım - 2 | ||
5) | Teknik beceriler - 1: Kamera ve mikrofon | ||
6) | Teknik beceriler - 2: Kurgu | ||
7) | Sosyal medya videoları | ||
8) | Belgesel hikaye anlatımı | ||
9) | Anons çekme ve canlı yayın | ||
10) | Vize projelerinin değerlendirilmesi | ||
11) | Bir televizyon muhabirinin / video gazetecisinin günlük rutini | ||
12) | Uzman habercilik | ||
13) | Proje sunumları | ||
14) | Taslak videoların sunumu |
Ders Notları: | Broadcast journalism: techniques of radio and television news / Andrew Boyd |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |