ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE6629 | Ağ Bilgi Teorisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilgi kuramı ve kodlama teorisi üzerinde ileri seviyede bir anlayışa sahip olmaktır. Özel olarak, birden fazla kullanıcının olduğu durumlarda kaynak ve kanal kodlaması, yayın kanalı, çoklu erişim kanalı, birleşik kanal ve ilişkili kanaklar için kodlama sayılabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilgi kuramının temellerini tanımlar, 2. Birden fazla kullanıcının bilgi ve kodlama teorilerine etkisini anlar, 3. Birden fazla kullanıcılı problemleri tanır, avantaj ve dezavantajlarını bilir, 4. Yayın kanalı ve çoklu erişim kanalı üzerinde bilgi sahibi olur, 5. Aktarma ve birleşik kanalları anlar, 6. Ilişkili kaynaklar için kodlama yapabilir, |
Bu ders, temel bilgi ve kodlama teorisinin tekrarı ile başlar. Çok kullanıcılı bilgi kuramı kavramlarını tanımlayarak devam eder. Bu kavramlar kullanılarak, çok kullanıcılı kaynak ve kanal kodlama kavramları analiz edilir. Daha sonra, faklı çok kullanıcılı kanallar tanımlanır ve bunlar analiz edilir. Son olarak ilişkili verinin kaynak ve kanal kodlama üzerine etkileri incelenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilgi kuramının tekrarı | ||
2) | Kodlama teorisinin tekrarı | ||
3) | Çok kullanıcılı sistemlerde kullanılacak bilgi teorisi kavramlarının tanımlanması | ||
4) | Çok kullanıcılı sistemler için kaynak kodlaması | ||
5) | Yan bilginin mevcut olduğu durumlarda kaynak kodlaması | ||
6) | Çok kullanıcılı sistemler için kanal kodlaması | ||
7) | Yayın kanalı, çoklu erişim kanalı | ||
8) | Ortak kaynak ve kanal kodlama teorisi, Arasınav | ||
9) | Birleşik kanallar | ||
10) | Aktarma kanalları | ||
11) | İlişkili veriler için kaynak kodlama | ||
12) | Büyük ağlar için bilgi teorisi | ||
13) | Ağ kodlaması | ||
14) | Kablosuz kanallar için ağ kodlaması |
Ders Notları: | Abbas El-gamal, Network Information Theory, Cambridge University Press, 2012 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |