ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE6629 Ağ Bilgi Teorisi Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgi kuramı ve kodlama teorisi üzerinde ileri seviyede bir anlayışa sahip olmaktır. Özel olarak, birden fazla kullanıcının olduğu durumlarda kaynak ve kanal kodlaması, yayın kanalı, çoklu erişim kanalı, birleşik kanal ve ilişkili kanaklar için kodlama sayılabilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilgi kuramının temellerini tanımlar,
2. Birden fazla kullanıcının bilgi ve kodlama teorilerine etkisini anlar,
3. Birden fazla kullanıcılı problemleri tanır, avantaj ve dezavantajlarını bilir,
4. Yayın kanalı ve çoklu erişim kanalı üzerinde bilgi sahibi olur,
5. Aktarma ve birleşik kanalları anlar,
6. Ilişkili kaynaklar için kodlama yapabilir,

Dersin İçeriği

Bu ders, temel bilgi ve kodlama teorisinin tekrarı ile başlar. Çok kullanıcılı bilgi kuramı kavramlarını tanımlayarak devam eder. Bu kavramlar kullanılarak, çok kullanıcılı kaynak ve kanal kodlama kavramları analiz edilir. Daha sonra, faklı çok kullanıcılı kanallar tanımlanır ve bunlar analiz edilir. Son olarak ilişkili verinin kaynak ve kanal kodlama üzerine etkileri incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi kuramının tekrarı
2) Kodlama teorisinin tekrarı
3) Çok kullanıcılı sistemlerde kullanılacak bilgi teorisi kavramlarının tanımlanması
4) Çok kullanıcılı sistemler için kaynak kodlaması
5) Yan bilginin mevcut olduğu durumlarda kaynak kodlaması
6) Çok kullanıcılı sistemler için kanal kodlaması
7) Yayın kanalı, çoklu erişim kanalı
8) Ortak kaynak ve kanal kodlama teorisi, Arasınav
9) Birleşik kanallar
10) Aktarma kanalları
11) İlişkili veriler için kaynak kodlama
12) Büyük ağlar için bilgi teorisi
13) Ağ kodlaması
14) Kablosuz kanallar için ağ kodlaması

Kaynaklar

Ders Notları: Abbas El-gamal, Network Information Theory, Cambridge University Press, 2012
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 50 50
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 60 60
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı