ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE6137 | Kablosuz Ağ ve Mobil Haberleşmede İleri Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersin Amacı: | Bu ders, kablosuz ağlar ve mobil haberleşme teknolojileri hakkında detaylı bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Konular arasında, hareketlilik ve handover yönetimi, ağın servis kalitesi, hucresel ağlar, kablosuz örgü ağları, akıllı radyolar ve spektrum verimliliği, kablosuz yerel ağlar ve kablosuz sensör ağları bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kablosuz haberleşme kanalının fiziksel ortamını tarif eder, 2. GSM ağlarının radyo katmanının yapısını bir uçtan bir uca açıklar, 3. 3G ağlarının radyo katmanı hakkında bilgi sahibi olur, 4. Farklı kablosuz ağların çalışma prensiplerini karşılaştırmalı olarak anlatır, 5. Akıllı radyo sistemlerinin çalışma prensiplerini bilir ve uygular. |
Bu ders dalgaların kablosuz ortamda ilerlemesinin tekrarı ile başlar. Farkli kablosuz kanallar için modeller önerilir ve kapasite değerleri hesaplanır. Daha sonra GSM radyo ağları incelenir. CDMA ve geniş bant CDMA yöntemlerinin açıklanmasını takiben 3G radyo ağları incelenir. Daha sonra farklı kablosuz ağ yapıları önerilir ve çeşitli yönlerden incelenir. Bunlar arasında ad-hoc ağlar, örüntü ağları, LAN ağları, sensör ağları sayılabilir. Daha sonra akıllı radyo kavramları önerilir ve son olarak da işbirlikli ağlar ve büyük ağlar incelenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kablosuz ortamda dalga ilerlemesinin temelleri | ||
2) | Kablosuz kanal modelleri ve kapasite hesapları | ||
3) | GSM radyo ağı, GPRS/EDGE | ||
4) | hareketlilik ve handover yönetim protokolleri | ||
5) | CDMA yönteminin tekrarı, genişbant CDMA yönteminin önerilmesi, kod oluşturma teknikleri | ||
6) | 3G hücre panlama ve temel ağ prensipleri | ||
7) | HSDPA, HSPA, HSPA++ | ||
8) | Şimdiye kadar olan yöntemlerin tekrarı, karşılaştırmalı analizi. Arasınav | ||
9) | Belirli bir yapısı olmayan kablosuz ağlar | ||
10) | Kablosuz örgü ağları | ||
11) | Kablosuz LAN, kablosuz sensör ağları | ||
12) | Akıllı radyolar, spektruma dinamik erişim | ||
13) | İşbirlikçi ağlar | ||
14) | kullanıcı sayısı çok ağlar |
Ders Notları: | Lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |