ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5622 | Optoelectronik ve Fiber Optikte Seçilmiş Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SARPER ÖZHARAR |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, EEE 4611 Optik Haberleşme ve COP 4441 Optik Ağlar derslerinde edindikleri bilgilerin üzerine daha ayrıntılı fotonik bilgisi elde etmelerini sağlamak. Bu ders, daha önce elde edilen bilgilerin "ne?" ve "nasıl?" cevaplarından ziyade "niye?" sorusuna verilen cevaplar üzerine yoğunlaşacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Işığın tabiatını incelemek - Kuantum mekanik ve katı hal fiziği kavramları ile tanıştırmak - Işığın modülasyonunu incelemek - Laser ve fotodetektörlerin çalışmasını tanımlamak - Optik fiber, bağlaştırıcı ve bağlayıcıları incelemek - Gürültü ve demodülasyonun esaslarını tanımlamak - Çeşitli optik haberleşme sistemleri arasındaki farkı incelemek - Optik sensör sistemleri ile tanıştırmak |
- Işığın özelliklerini gözden geçirme - Yarıiletken fiziği esaslarını gözden geçirme - Optik modülasyon - Luminesans - Laserler ve LEDler - Fotodetektörler - Optik fiber dalga kılavuzları ve tamamlayıcı bileşenler - Optik haberleşme sistemleri - Fiber optik sensörler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Işığın özelliklerini gözden geçirme | ||
2) | Yarıiletken fiziği esaslarını gözden geçirme | ||
3) | Optik modülasyon | ||
4) | Luminesans | ||
5) | LEDler | ||
6) | Laserler | ||
7) | Laserler(devam) | ||
8) | Fotodetektörler | ||
9) | Ara Sınav ve sınav sorularının çözümü | ||
10) | Optik fiberler | ||
11) | Fiberlerin tamamlayıcı bileşenleri | ||
12) | Optik haberleşme sistemleri | ||
13) | Gürültü ve demodülasyon | ||
14) | Fiber optik sensörler |
Ders Notları: | J. Wilson & J.F.B. Hawkes - Optoelectronics J. C. Palais - Fiber Optic Communications |
Diğer Kaynaklar: | B.E.A. Saleh & M.C. Teich - Fundamentals of Photonics |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 26 | 26 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 57 | 57 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |