ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5074 E-ticaret ve İnternet Pazarlaması Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN VEYSEL ERTEMEL
Dr. AYŞEGÜL SAĞKAYA GÜNGÖR
Dr. YONCA ELDENER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere E-ticaret’in arkasındaki üç önemli güç olan teknolojik değişim, iş geliştirme ve sosyal değişim hakkında bilgi ve donanım sahibi haline getirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
E-Ticareti ortaya çıkaran ana sebeplerin belirlenmesi, işletmeleri bekleyen değişim faktörlerinin anlaşılması, İnternet, telekomünikasyon sistemleri, web yazılımları, elektronik veri iletimi (EDI), e-ticaret iş modelleri, web üzerinden pazarlama, gizlilik ve güvenlik, hukuki problemler ve elektronik ticaretin geleceği ve e-ticaret stratejileri konularında öğrenciyi daha donanımlı hale getirmek.

Dersin İçeriği

Ders içeriği klasik ders yöntemi ve vaka çalışmalarının karışımı olarak sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama kavramındaki gelişmeler; İlişkisel pazarlama - Müşteri ilişkileri yönetimi ve ilgili kavramlar Ders notları
2) Internet ve Pazarlama; E-ticaret ve E-pazarlama kavramları Ders notları
3) Internetin pazarlama stratejilerine etkisi; Pazarlama karması ve E-pazarlama karması Ders notları
4) E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar Ders notları
5) E-pazarlama stratejileri; e-modeller ve ilgili kavramlar
6) E-modeller: Süreçleri, altyapı ve örnek e-ticaret sitesi yapımı, iş planı hazırlama
7) Ara Sınav
8) E-pazarlama modelleri değerlendirme
9) E-pazarlama modelleri: Pazaryerleri, C2C
10) E-pazarlama modelleri: Bir araya getirenler
11) Ödeme sistemleri ve güvenlik
12) İçerik sağlayıcılar ve e-pazarlama ile ilişkisi
13) Topluluklar ve İnternet grupları
14) Mobil pazarlama, mobil ticaret ve yeni iş modelleri

Kaynaklar

Ders Notları: Laudon, Kenneth C., (2009), E-Commerce 2009: Business, Technology, Society, Pearson, 5th edition, ISBN-10: 0136007112, ISBN-13: 9780136007111
Diğer Kaynaklar: Laudon, Kenneth C., (2009), E-Commerce 2009: Business, Technology, Society, Pearson, 5th edition, ISBN-10: 0136007112, ISBN-13: 9780136007111

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 48
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı