MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3547 Sponsorluk Yönetimi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersin Amacı: Sponsorluk hem halkla ilişkiler ile hem de pazarlama iletişimi ile ilgilşi bir konudur. Bu dersi alan öğrenciler sponsorluğun halkla ilişkilerin ve pazarlama iletişiminin farklı alanlarındaki kullanımlarını birbirinden ayırd etmeyi öğreneceklerdir. Doğru şekilde dizayn edilmiş sponsorluk sözleşmelerini tanıyabileceklerdir. Ayrıca öğrenciler farklı çalışma alanları için sponsorluk anlaşmaları hazırlama becerisine sahip olacaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sponsorluğun ortqaya çıkmasında ve gelişmesindeki anahtar belirleyici unsurları tanımlayabilmek
2) Sponsorluğun farklı tanımlarını incelemek
3) Sponsorluğun bir iletişim aracı olarak kullanım şekillerini değerlendirebilmek
4) Bir pazarlama iletişimi aracı olarak sponsorluğun seçilme süreçlerini tanımlayabilmek
5) Sponsorluğun hesap verilebilirliğini ve yatırıma geri dönüşlerini analiz edebilmek
6) Sponsorluk haklarının türlerini sıralayabilmek
7) Detaylı sponsorluk kontratları hazırayabilmek
8) Destek vermeyi ve sponsorluk ile ilgisini açıklayabilmek
9) Yayın yapabilmenin ya da diğer tür medya fırsatlarının sponsorluktan farklı olup olmadığını, reklam türleri sayılıp sayılamayacapını açıklayabilmek
10) Araştırma ve hedeflemenin sponsorluk belirleme sürecindeki rolünü değerlendirmek
11) Sponsorluk satış süreçlerini ve sürece dahil olan tarafları incelemek
12) Sponsorluk sürecinde tarafların haklarını ve sponsorluk istismarını tanımlayabilmek
13) Sponsorluktakta yeni yöntemeri ve yeni değerlendirme yollarını eleştirel olarak incelemek

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği sponsorluğun halkla ilişkiler disiplini içerisindeki tanımlamalarını, örneklerini, marka yönetimiyle ilişkisini, sponsorluğun türlerini, sponsorluğun anlaşmalarının süreçlerini, etik konuları ve sponsorluğun değerlendirmesini kapsayacak şekilde hazırlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla ilişkilerde sponsorluğa giriş
2) Örneklerle sponsorluğun tanımı
3) Bir bütünleşik pazarlama iletişimi süreci olarak sponsorluk
4) Sponsorluk hakları ve yasaları
5) Sponsorluk anlaşmalarından örnekler
6) Marka desteklemesi ve sponsorluğun evrimindeki rolü
7) Markaların sponsorluk örnekleri
8) Medya ve sponsorluk; yayın sponsorluğu
9) Sponsorlar bulmak ve sponsorluk programları geliştirebilmek
10) Sponsorluk satış süreçleri
11) Stratejik yönetim ve bütünleşme: Bütünleişk sponsorlukların pazarlamadaki rolü
12) Sponsorlukta hak istismarı sorunları
13) Sponsorluk kampanyalarının değerlendirilmesi
14) Sponsorluk kampanyası örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Sponsorship: for a return on investment – Guy Masterman

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 6 16
Rapor Teslimi
Juri
Final 6 18
Toplam İş Yükü 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı