MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3547 | Sponsorluk Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersin Amacı: | Sponsorluk hem halkla ilişkiler ile hem de pazarlama iletişimi ile ilgilşi bir konudur. Bu dersi alan öğrenciler sponsorluğun halkla ilişkilerin ve pazarlama iletişiminin farklı alanlarındaki kullanımlarını birbirinden ayırd etmeyi öğreneceklerdir. Doğru şekilde dizayn edilmiş sponsorluk sözleşmelerini tanıyabileceklerdir. Ayrıca öğrenciler farklı çalışma alanları için sponsorluk anlaşmaları hazırlama becerisine sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sponsorluğun ortqaya çıkmasında ve gelişmesindeki anahtar belirleyici unsurları tanımlayabilmek 2) Sponsorluğun farklı tanımlarını incelemek 3) Sponsorluğun bir iletişim aracı olarak kullanım şekillerini değerlendirebilmek 4) Bir pazarlama iletişimi aracı olarak sponsorluğun seçilme süreçlerini tanımlayabilmek 5) Sponsorluğun hesap verilebilirliğini ve yatırıma geri dönüşlerini analiz edebilmek 6) Sponsorluk haklarının türlerini sıralayabilmek 7) Detaylı sponsorluk kontratları hazırayabilmek 8) Destek vermeyi ve sponsorluk ile ilgisini açıklayabilmek 9) Yayın yapabilmenin ya da diğer tür medya fırsatlarının sponsorluktan farklı olup olmadığını, reklam türleri sayılıp sayılamayacapını açıklayabilmek 10) Araştırma ve hedeflemenin sponsorluk belirleme sürecindeki rolünü değerlendirmek 11) Sponsorluk satış süreçlerini ve sürece dahil olan tarafları incelemek 12) Sponsorluk sürecinde tarafların haklarını ve sponsorluk istismarını tanımlayabilmek 13) Sponsorluktakta yeni yöntemeri ve yeni değerlendirme yollarını eleştirel olarak incelemek |
Bu dersin içeriği sponsorluğun halkla ilişkiler disiplini içerisindeki tanımlamalarını, örneklerini, marka yönetimiyle ilişkisini, sponsorluğun türlerini, sponsorluğun anlaşmalarının süreçlerini, etik konuları ve sponsorluğun değerlendirmesini kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Halkla ilişkilerde sponsorluğa giriş | ||
2) | Örneklerle sponsorluğun tanımı | ||
3) | Bir bütünleşik pazarlama iletişimi süreci olarak sponsorluk | ||
4) | Sponsorluk hakları ve yasaları | ||
5) | Sponsorluk anlaşmalarından örnekler | ||
6) | Marka desteklemesi ve sponsorluğun evrimindeki rolü | ||
7) | Markaların sponsorluk örnekleri | ||
8) | Medya ve sponsorluk; yayın sponsorluğu | ||
9) | Sponsorlar bulmak ve sponsorluk programları geliştirebilmek | ||
10) | Sponsorluk satış süreçleri | ||
11) | Stratejik yönetim ve bütünleşme: Bütünleişk sponsorlukların pazarlamadaki rolü | ||
12) | Sponsorlukta hak istismarı sorunları | ||
13) | Sponsorluk kampanyalarının değerlendirilmesi | ||
14) | Sponsorluk kampanyası örnekleri |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Sponsorship: for a return on investment – Guy Masterman |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 6 | 16 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 6 | 18 | |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |