FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1115 Sanat Tarihine Giriş Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sanatın tarihsel süreç içerisindeki kavramların doğru ve yerinde kullanılmasını sağlamak. Tarih öncesi çağlarla başlayıp, farklı kronolojik zaman ve coğrafyalarda gelişen Mezopotamya (Sümer-Asur-Babil-Akad), Mısır, Yunan, Roma, Erken Hıristiyan, Bizans ve Avrupa sanatı dersin genel çizgisini oluşturmaktadır. Farklı kültürlerin üslupsal özellikleri, etkileşim biçimleri ve bulundukları coğrafi bölgelerdeki şekillenmeleri oluşum ve işlevleri tartışılacak. Belirlenen konu başlıkları altında ele alınan mimari, plastik sanatlar, resim ve heykel sanatı örneklerle anlatılıp, görsel malzeme ve videolu gösterimlerle desteklenerek sunulacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

-Farklı kültürlerin ayırıcı ve belirgin özelliklerini tanımlayabileceksiniz.
-Kültürler arası dönemsel, bölgesel üslup farklılıklarını ayırt edebilme yetisini öğreneceksiniz.
-Estetik deneyimler kazanacaksınız.
-Görsel analiz becerileriniz gelişecek.
-Sanatçı ve eser arasında sentez yapabilme yetisini öğreneceksiniz.
-Geçmiş kültürlerin bilgileriyle donanıp, disiplinler arası bağlantı kuracaksınız.

Dersin İçeriği

İnsana, topluma, geçmiş kültürlere duyarlı, mesleğinde yeterlik ve etik sorumluluk kazanan gelişmeyi ilke edinen, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen bireyler olarak yetişmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği anlatılacak Ders izlencesinin incelenmesi Beklentiler
2) Sanat nedir sorusu tartışılacak. Tarihöncesi çağlarla giriş yapılacak. Mezopotamya sanatları örneklerle anlatılacak (Sümer-Asur-Babil ve Akad uygarlıklarının mimari ve heykel sanatları ele alınacak ) Konu anlatımlı sunum ve kısa video gösterimi
3) Antik Mısır Sanatı, Piramitler (mimari, resim ve heykel sanatı) Konu anlatımlı sunum
4) Antik Yunan Sanatı ana hatları örneklerle anlatılacak (mimari, resim ve heykel) Konu anlatımlı sunum
5) Roma sanatı örneklerle anlatılacak (mimari, resim, heykel ve sosyal yaşam ) Konu anlatımlı sunum
6) İstanbul Arkeoloji Müzesi Müzede uygulama
7) itslearning
8) Erken Hristiyan ve Bizans Sanatı’nın doğuşu ve gelişimi Quiz-1 2.ve 6. haftanın derslerinden sorumlusunuz
9) Başlangıcından günümüze değin Kariye Konu anlatımlı sunum
10) Yeraltı İstanbul Şehri Belgesel video gösterimi
11) Avrupa Sanatı I (Rönesanas-Maniyerizm-Barok sanatları; resim ve heykel) Konu anlatımlı sunum
12) Avrupa Sanatı II Neoklasizm-Realizm-Romantizm Empresyonizm-Ekspresyonizm Konu anlatımlı sunum
13) Quiz -2- 8. ve 12. haftaların derslerinden sorumlusunuz
14) Kentler ve Gölgeler Floransa-Roma Michelangelo Belgesel video gösterimi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Ders Kaynakları ERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT Pres, Cambridge. AKURGAL, Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayınları, İstanbul 2000 ANONİM, Eczacıbaşı Sanat Sözlüğü, İstanbul 2008. ATASOY, Nurhan, Avrupa Sanatı, İstanbul 1985 BAYNES, Ken, Toplumda Sanat (Çeviren Yusuf Atılgan) YKY, İstanbul, 2002 BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü MIEROOP, Marc V. de, (çeviren Sinem Gül), Eski Yakındoğu Tarihi, Homer kitabevi, İstanbul 2018 MEMİŞ, Ekrem, Eskiçağda Mezopotamya, Ekin Kitabevi, Bursa 2007 MULLER, EMILE, Joseph, Modern Sanat, İstanbul 1972 MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970. NAUMANN, Rudolf, Eski Anadolu Mimarlığı, TTK Basımevi, Ankara 1975 PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998. PRIENE, Ortaçağ’da Kentler REYHAN, Esma-Cengiz,Tülin, Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı, Grafiker Yayınları, Ankara 2015 RODLAY, L., Byzantine Art and Archeology SEVİN, Veli, Assur Resim Sanatı, Ankara 2014 SADIKOĞLU, Perihan, Antik Mısır Sanatı ve Tarihsel Akıştan Günümüze Etkiler, İstanbul 2007 SİNEMOĞLU, Nermin, Sanat Tarihi Tarih Öncesinden Bizansa, İstanbul 1984 TANSUĞ, Sezer, Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1995 TURANİ, Adnan, Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara 1979 TOPRAK, Burhan, Sanat Tarihi 1,2,3, Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İstanbul 1960 ÜSTÜNİPEK, Mehmet-ÜSTÜNİPEK,Şeyda, Sanat Tarihine Giriş, Artes Yayınları, İstanbul 2012 WÖLFFLIN, H., Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985 WARREN, Davis Harris Von Love. History of the World. Volume I BREWER, Douglas J., Mısır ve Mısırlılar, Arkadaş Yayınları, Ankara 2011 BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London. BOORDMAN, John, Yunan Sanatı, London 1996 BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul. BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002 CASSOU, Jean, Sembolizm, Remzi Kitabevi, İstanbul 1998 CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi ERHAT, Azra; Mitoloji Sözlüğü, Remzi Yay. FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003. GOMBRICH, E. H. Sanatın Öyküsü (Çeviren Bedrettin Cömert), Remzi Kitabevi, İstanbul 1976 GÖNÜLAL, Özand, Avrupa Sanatı I Ortaçağ ve Rönesans, Ankara 2005 GÜNDÜZ, Altay, Mezopotamya ve Eski Mısır, Büke Yayınları, İstanbul 2002 HAMILTON, Edith, Mitologya, Çev. Ülkü Tamer, Varlık Yay. İstanbul 2010. HARTT, Friedrich. Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, Fourth Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 40
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 55
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 3
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek
9) Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek
10) Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak
11) Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek