İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5405 | Öğrenen Organizasyonlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersin Amacı: | Örgütsel bilim ve teorinin artan karmaşıklığı, kamu ve özel sektör kuruluşlarının karşılaştığı zorlukları ortaya çıkarmaktadır. Dersin odak noktası örgütsel öğrenme ve performanstır: süreçler, sistemik fonksiyonlar, kültür, yapı, karar verme bilgilendirmesi için bilgi sistemlerinden yararlanmak ve bu sistemlerin kullanımı. Ders, örgütsel denetim yapma ve rapor hazırlamak için ders içeriğini uygulayan bir alan bazlı çalışma gerektirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yazılı bir rapor ve sınıfta sözlü sunum ile desteklenecek örgütsel denetim yapar 2. Öğrenen örgütler ve öğrenen örgütlerle öğrenmeyenleri birbirinden ayıran kavramlar hakkında anlayış geliştirir 3. Genelde kuruluşları ve özelde eğitim liderliğini ilgilendiren geçmiş, mevcut ve acil modelleri açıklar 4. Öğrenilen kuramsal çerçeveleri, teknoloji ve diğer medyadan faydalanarak gerçek dünya örnekleri oluşturacak şekilde uygular 5. Gerçek dünya örnekleri içinde uygulanabilir değişim öğeleri tanımlar 6. Liderlik kalitesinin önemli özellikleri üzerinde durmanın yanı sıra çeşitli grup işlem araçları kullanarak ve tanımlayarak, öğrenen örgütlere öncü olmak amacıyla kapasite geliştirir |
Bu dersin içeriğinde derse genel bakış, örgütlerin kısımlarına genel bakış, destekleyici öğrenme ortamı, girişimciliğe, yeni fikirlere ve değişim için gerekli olan durumlara açıklık, destekleyici öğrenme ortamı, örgütlenmede yapay davranışlar, somut öğrenme süreçleri, örgütsel sistemler sürecinde bilgi kullanımı altyapısı, somut öğrenme süreçleri, öğrenmeyi pekiştirici liderlik, insan dışı faktörler bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Genel Bakış, Örgütlerin Kısımlarına Genel Bakış | ||
2) | Destekleyici Öğrenme Ortamı | ||
3) | Girişimciliğe, Yeni Fikirlere ve Değişim İçin Gerekli Olan Durumlara Açıklık | ||
4) | Destekleyici Öğrenme Ortamı | ||
5) | Örgütlenmede Yapay Davranışlar | ||
6) | Somut Öğrenme Süreçleri | ||
7) | Örgütsel Sistemler Sürecinde Bilgi Kullanımı Altyapısı | ||
8) | Örgütsel Sistemler Sürecinde Bilgi Kullanımı Altyapısı / Ara Sınav | ||
9) | Somut Öğrenme Süreçleri | ||
10) | Öğrenmeyi Pekiştirici Liderlik | ||
11) | İnsan Dışı Faktörler | ||
12) | Sunumlar / Kitap Değerlendirmeleri | ||
13) | Sunumlar / Kitap Değerlendirmeleri | ||
14) | Sunumlar / Kitap Değerlendirmeleri |
Ders Notları: | The Fifth Discipline: The art and practice of learning organizations, Senge, P.M., Doubleday: New York. 1990 Schools That Learn , Senge, Cambron-McCabe, Lucas, Smith, Dutton, & Kleiner, Doubleday: New York . 2000 Is Yours a Learning Organization? Garvin, Edmondson, and Gino Harvard Business Review, 2008. www.hbr.org |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | |
2) | - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | |
3) | -Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
4) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | |
5) | -Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | |
6) | - Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | |
7) | - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | |
8) | - Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | |
9) | - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | |
10) | - Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
11) | - Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |
12) | - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |
13) | - Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | |
14) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | |
15) | - Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | |
16) | - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |