İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5316 | İş Sistemlerinin Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; iş ve işletme sistemlerinin hayata geçirilmesi sonrası bakımı için gerekli olan yönetim süreçlerine hakim öğrenciler yetiştirmek, iş sistemleri yönetimi konu ve kavramlarının genel bakışına sahip öğrenciler yetiştirmek, işletme hedefleriyle entegre bilgi sistemlerinin planlanması, geliştirilmesi, hayata geçirilmesi, ve yönetilmesi için ihtiyaç duyulan yönetim becerilerine sahip öğrenciler yetiştirmek, yardım ve destek süreçleriyle ilgili detaylı bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilişsel sistemler yönetiminde yazılan uygulama parçası olarak IS / BT yönetim sorunlarını belirler 2. Hizmet seviyesi yönetimini tanımlar ve fonksiyonlar, süreçler ve hizmet yönetiminin başarı faktörlerini açıklar 3. Servis masası rolünü ve kullanıcı destek yapılarının ve süreçlerinin yönetimini tanımlar ve açıklar 4. ITIL hizmet operasyonlarının süreçlerini ve işlevlerini açıklar 5. Dış kaynak kullanımı, personel yönetimi ve BT varlık yönetimi gibi konuları içeren uygun BT yönetim uygulamalarını açıklar ve tartışır 6. Bilişsel sistemleri ve onların çevresel kollarını uygular, bilgi ve becerilerini uygulamaya koyar 7. Devam eden iş bilgi sistemlerine ilişkin kurumsal çapta sorunlarını ifade eder 8. Sistem geliştirme yaşam döngüsü fazlarını desteklemek ile ilgili konuları açıklar |
Bu dersin içeriğinde BT denetimi/ITSM ünitesine giriş, pratikte servis yönetimi, alışılmış servis operasyonları aktiviteleri, yardım masası yönetimi, vaka yönetimi, problem yönetimi, erişim yetkisi yönetimi / görevin tamamlanması / olay yönetimi, ITIL / IT HRM uygulanması, servis seviyesinde yönetim, kazanım döngüsü yönetimi bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | BT denetimi/ITSM Ünitesine Giriş | ||
2) | Pratikte Servis Yönetimi | ||
3) | Alışılmış Servis Operasyonları Aktiviteleri | ||
4) | Yardım Masası Yönetimi | ||
5) | Vaka Yönetimi | ||
6) | Problem Yönetimi | ||
7) | Erişim Yetkisi Yönetimi / Görevin Tamamlanması / Olay Yönetimi | ||
8) | Erişim Yetkisi Yönetimi / Görevin Tamamlanması / Olay Yönetimi / Ara Sınav | ||
9) | ITIL / IT HRM Uygulanması | ||
10) | Servis Seviyesinde Yönetim | ||
11) | Kazanım Döngüsü Yönetimi | ||
12) | Proje Sunumları | ||
13) | Proje Sunumları | ||
14) | Revizyon |
Ders Notları: | Jan van Bon, Arjen de Jong, Ruby Tjassing, Axel Kolthof, Mike Pieper, Annelies van der Veen, Tieneke Verheijen 2008 Service Operation based on ITIL v3 Van Haren Publishing ISBN: 9789087532765 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | |
2) | - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | |
3) | -Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
4) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | |
5) | -Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | |
6) | - Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | |
7) | - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | |
8) | - Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | |
9) | - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | |
10) | - Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
11) | - Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |
12) | - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |
13) | - Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | |
14) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | |
15) | - Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | |
16) | - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |