İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5196 | Yeni Girişimcilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORKUN ÖZKAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, girişimcinin genel yönetim sorumlulukları üzerinde duracak ve konuyla ilgili alıştırma yapmayı sağlayacak gerekli araç ve becerileri sağlayacaktır. Ders boyunca girişimcilik bir çok perspektiften incelenecek ve öğrencilere girişimciliğin gelecekteki kariyerlerine etkisini değerlendirme şansı sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, I. Girişimcilik yönetiminin karakteristik özelliklerini öğrenecekler. II. Girişimcilik yönetim yaklaşımlarını analiz edebilecekler. III. Girişimciliğin gelecek kariyerlerindeki etkisini sorgulayabilecekler. IV. Fikri mülkiyet kavramını ve ticaret dünyasındaki önemini öğrenecekler. V. Girişim sermayecilerinin potansiyel bir girişimi nasıl değerlendirdiklerini öğrenecekler. |
Ders 3 ana modül üzerinden ilerleyecektir. İlk olarak, girişimcilik yönetimi açıklanacak ve şirketlerin yapıları incelenecektir. İkinci kısımda, işletme modelleri ve işletme planlamalarının bileşenleri üzerinde durulacaktır. Son kısımda, stratejik kaynakların dağılımı üzerinde durulacaktır ve girişim sermayecileri öğretilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel Tekrar | Ön Okuma | |
1) | Girişimcilik | Ön Okuma | |
2) | Girişmci Yönetimine giriş Girişimcilik Persperkitifi | Ön Okuma | |
3) | Batı dünyasında Şirket Yapıları | Ön Okuma | |
4) | Türkiye'deki Şirketlerin yapısı | Ön Okuma | |
5) | Fırsatların farkedilmesi ve İşletme modelleri geliştirme | Ön Okuma | |
6) | İşletme Planları hazırlanmanın püf noktaları | Ön Okuma: Some Thoughts on Business Plans by William Sahlman; | |
7) | İşletme Planlarının içeriği | Ön Okuma | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Girişimciler için İşletme Modeli analizi | Ön Okuma | |
10) | Yaratıcılık ve İnovasyonlar Şirketi daha yaratıcı yapan 5 yol | Ön Okuma | |
11) | Stratejik Kaynakları Birleştirme Yatırımcılar ve Girişim Sermayecileri Girişimlerin Finansmanı Girişim sermayecileri ve potansiyel girişimleri değerlendirilmesi | Ön Okuma | |
12) | Fikri Mülkiyetin Korunması | Ön Okuma | |
14) | Özsermayenin Bölünmesi | Ön Okuma | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Entrepreneurship, 2nd Edition, William Bygrave & Andrew Zacharakis, John Wiley & Sons, Inc. , 2008 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 69 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 13 | 30 | |
Ödevler | 13 | 30 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek | |
2) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi | |
3) | Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
4) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması | |
5) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi | |
6) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi | |
7) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek | |
8) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
9) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak | |
10) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. |