İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5164 | Uluslararası İşletme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL Öğ.Gör. LEVENT BAĞCI Doç. Dr. MERVE KOÇOĞLU Dr. Öğr. Üyesi FULYA TAŞEL Prof. Dr. RIFAT KAMASAK |
Dersin Amacı: | Bu derste genel olarak uluslararası işletmecilik alanında karşılaşılan konuları inceyecektir. Uluslararası alanda genel kavram ve terimler, dışticaret teorileri, uluslararası kuruluşlar, bölgesel birlikler, uluslararası ticaret uygulamalarında teslim ve ödeme şekilleri, uluslararası finans piyasaları, uluslararası ticaretin kültürel boyutu hakkında açıklamalar ve pratik uygulamalar ele alınacak ve incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Uluslararası işletme çevresini; bu çevrede yer alan aktörleri(kişi ve kurum) ve faaliyetleri detaylı olarak tanıyacak ve ilişkileri kavrayacaktır. 2. İşletme işlevleri ve yönetimini (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.) uluslar arası boyutları ile anlayacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlayabilecektir. 3. İşletmecilik faaliyetlerini ve işlevsel süreçlerini uluslararasılaşma ve küresel işletme olabilme hedefleri doğrultusunda tasarlamayı ve uygulamayı becerebilecektir. 4. Uluslar arası iş yaşamaında kabul görmüş mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanacaktır. |
Ders, anlatım ve tartışmalar yolu ile dönem boyunca yürütülecektir. Gerekli bilgilerin verilmesinden sonra uluslararası örnekolay/gerçekfirma analizleri de ödev olarak hazırlanacak ve sunulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Küreselleşme | ||
3) | Politik Ekonomide Ulusal Farklılıklar | ||
4) | Kültürel Farklılıklar | ||
5) | Uluslararası Ticarette Politik Ekonomi | ||
6) | Doğrudan Yabancı Yatırım | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Bölgesel Ekonomik Entegrasyon | ||
9) | Uluslararası İş Stratejisi | ||
10) | Dış Pazara Giriş | ||
11) | Küresel Üretim, Dış Kaynak Kullanımı ve Lojistik | ||
12) | Küresel Pazarlama ve Halkla İlişkiler | ||
13) | Küresel İnsan Kaynakları Yönetimi | ||
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları: | Principles of Economics 2nd Ed./N.G.Mankiw, Harcourt College Publishers IGEME and ICC Yayınları INCOTERMS 1990 or 2000 Uluslararası İşletmecilik ;Esin Can Mutlu Websiteleri: GATT, WTO, World Bank Group, IMF, TCMB, Dış Ticaret Müsteşarlığı,Maliye Bakanlığı, TOBB, ISO, ITO, v.s. |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Economics 2nd Ed./N.G.Mankiw, Harcourt College Publishers IGEME and ICC Yayınları INCOTERMS 1990 or 2000 Uluslararası İşletmecilik ;Esin Can Mutlu Websiteleri: GATT, WTO, World Bank Group, IMF, TCMB, Dış Ticaret Müsteşarlığı,Maliye Bakanlığı, TOBB, ISO, ITO, v.s. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi | |
1) | 1) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek 2) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi 3) Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, 4) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması 5) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi 6) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi 7) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek 8) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, 9) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak 10) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. | |
2) | Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. |