|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı
Kinetik tipografi örneklerini inceleme ve esinlenme kaynaklarına bakış
“Yazıyı Duymak” ders anlatımın tekrarı
PRJ 01: Projeye giriş, eskizler, fikirler, stil kareleri üzerinde çalışma. |
yok |
2) |
Temel animasyon prensipleri. Anahtar kare animasyonu. Adobe After Effects’e giriş.
PRJ 01: Storyboard kritiği ve geliştirme. |
Tamamlanmış stil kareler. Süreç aşamasında storyboard. |
3) |
Adobe After Effects’in temel özellikleri: Transform animasyon, keyframing
PRJ 01: Animatik ve video üretimi. |
Tamamlanmış Storyboard |
4) |
Kritik ve Değerlendirme
PRJ 01/02: Çalışmaların teslim ve değerlendirmesi. Yeni projeye giriş. Fikir eskizi çalışması |
1. Proje için stil kareler, Storyboard ve tamamlanmış video çalışması |
5) |
Sinematografik Özellikler
PRJ 02: Stil kareler üzerinde çalışma. |
2. proje ile ilgili fikirler eskizler ve stil kareler |
6) |
Basic features of Adobe After Effects; 3D layer and Camera
PRJ 02: Working on and critising storyboard. From your storyboard, starting in Adobe AfterEffects process of creating the video; as animatics. |
2. proje için storyboard |
7) |
Dışa aktarım formatları
PRJ 02: Animatik ve video üretimi. |
2. proje için animatik |
8) |
Kritik ve Değerlendirme
PRJ 02/03: Çalışmaların teslim ve değerlendirmesi. Yeni projeye giriş. Fikir eskizi çalışması |
2. projenin tamamlanmış videosu |
9) |
Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda tekrar.
PRJ 03: Stil kareler üzerinde çalışma. |
Proje 3 için eskiz, fikirler ve stil kareler |
10) |
Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda tekrar.
PRJ 03: Storyboard üzerinde çalışma. |
3. proje için storyboard |
11) |
Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda birebir tekrar.
PRJ 03: Animatik ve video üretimi. |
3. proje için animatic |
12) |
Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda birebir tekrar. Problem çözme
PRJ 03: Üretim |
Üretim süreci |
13) |
Projeler üzerinde çalışma. Gerekli konularda birebir tekrar. Problem çözme
PRJ 03: Üretim |
Üretim süreci |
14) |
Kritik ve değerlendirme
PRJ 03: Teslim ve değerlendirme |
3. projenin tamamlanmış video hali |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
|