MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3638 | Reklamda Özel Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Dersin Amacı: | Bu derste reklamcılığa dair son dönem konu başlıkları ele alınacak ve reklamcılık endüstrisinin çözmeyi hedeflediği pazarlama iletişimi sorunsalları ve tartışmaları üzerinden gidilerek, öğrencilere piyasada yaşanan gerçek marka deneyimleri örnek olarak aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Reklamcılık alanındaki ana konu başlıkları, bağlamlar ve tartışmaların tanımlanması II. Reklamcılığın, konunun destekçilerinin ve eleştirilerin ortaya koyulması III. Tüketici Kültürünün ve Bilinçli Tüketicinin Tanımlanması IV. İkna içeriğinin ve bilinçaltı reklamların tartışılması V. Reklam içeriğinin/stratejisinin ve çocuk konusu arasındaki ilişkinin irdelenmesi VI. Tartışmalı reklamlar türlerinin tanımlanması VII.Çevrimiçi reklam türlerinin tanımlanması ve sosyal medya VIII. Reklamcılıkta kullanılan klişelerin analiz edilmesi IX. Siyasi reklamcılık ve toplumsal sorumluluk konularının irdelenmesi X. Abartılı reklamların incelenmesi |
Ders, reklam konusunun tüketim kültürü, ikna, ürün yerleştirme, çocuk kullanımı, sosyal medya gibi ana başlıkları ile incelenmesini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Introduction: An Overview of Main topics, discourses, hot debates and controversies | ||
2) | Advertising, Its Supporters and its critiques | Kim Sheehan, Controversies in Contemporary Advertising kitabından 1. Bölümün okunması | |
3) | Tüketim Kültürü, Bilinçli Tüketici ve Alışverişli Yaşam | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 2. Bölüm'ün okunması | |
4) | İkna İçeriği ve Bilinçaltı Reklamlar | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 5. Bölüm'ün okunması | |
5) | Reklamlar ve Çocuk | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 10. Bölüm'ün okunması | |
6) | Tartışmalı Reklamlar | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 11. Bölümünün okunması | |
7) | Reklamcılıkta Ürün Yerleştirme | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabından 7. bölümün okunması | |
8) | Alkol ve Tütün Reklamları | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 12. Bölümünün okunması | |
9) | Siyasi Reklamcılık | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 14. Bölümünün okunması | |
10) | Çevrim içi Reklamlar ve Sosyal Medya | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 16. Bölümü'nün okunması | |
11) | Reklamcılıkta kullanılan klişeler | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 9. Bölümünün okunması | |
12) | Abartılı Reklamlar | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 11. Bölümünün okunması | |
13) | Reklamlar ve Sosyal Sorumluluk | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 12. Bölümünün okunması | |
14) | Sunumlar | Öğrenciler, öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. | |
15) | Sunumlar | Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. | |
16) | Sunumlar | Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. |
Ders Notları: | Carol J. Pardun, Advertising and Society, Wiley-Blackwell, 2009. Kim Sheenan, Controversies in Contemprary Advertising, Sage, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | Mara Einstein, Advertising: What everyone needs to know, Oxford, 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |