|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Course introduction, explanation of course aim and content |
|
2) |
Birey, vatandaş, toplum ve toplumsal yapılar |
|
3) |
Devlet ve kurumlar; adalet ve haklar |
|
4) |
Kamuoyu ve kamusal katılım |
|
5) |
Kamusal katılım modelleri ve ilkeleri |
|
6) |
Vatandaşın rolü, vatandaşlık ve demokrasi; kamusal katılım programı geliştirmek |
|
7) |
Ara sınav için hazırlık |
|
8) |
Sosyal hareketler ve protestolar |
|
9) |
Etiğin temel ilkeleri; etik kültürü; etik karar verme |
|
10) |
Faydacılık, Kantçılık ve erdem etiği |
|
11) |
Etik tartışmalar: ekonomik eşitsizlik, sayısal uçurum, çevre, hayvan hakları |
|
12) |
Sivil toplum ve sosyal girişimcilik |
|
13) |
Toplumsal gelişim ve sürdürülebilirlik, vatandaş katılımı ve küresel vatandaşlığın geleceği |
|
14) |
Dersin gözden geçirilmesi ve final sınavına hazırlık |
|
Ders Notları: |
1) Held, David. Models of Democracy. Stanford, Calif.: Stanford Uni. Press, 1996. 2) The Fundamentals of Ethics- Russ Shafer-Landau
3) Gerston, L.N. (2002). Public policymaking in a democratic society: A guide to civic engagement. New York: ME Sharpe.
4) Image Politics: The New Rhetoric of Environmental Activism by Kevin Deluca, Routledge, 2005.
5) Chadwick, A. (2006). Internet politics: States, citizens, and new communication technologies, Oxford University Press, USA |
Diğer Kaynaklar: |
1) Held, David. Models of Democracy. Stanford, Calif.: Stanford Uni. Press, 1996. 2) The Fundamentals of Ethics- Russ Shafer-Landau
3) Gerston, L.N. (2002). Public policymaking in a democratic society: A guide to civic engagement. New York: ME Sharpe.
4) Image Politics: The New Rhetoric of Environmental Activism by Kevin Deluca, Routledge, 2005.
5) Chadwick, A. (2006). Internet politics: States, citizens, and new communication technologies, Oxford University Press, USA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
2 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
4 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
3 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
2 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
1 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
3 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
2 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
3 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
3 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
5 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
1 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
1 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
3 |