ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV5062 | Film & Televizyonda Özel Konular II | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI |
Dersin Amacı: | Special Topics II : Hitchcock ve takipçileri Bu ders sinema tarihinin en tanınmış "auteur"lerinden biri olan Alfred Hitchcock'un eserlerini yakından ve detaylı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Ders ayrıca Brian de Palma, Claude Chabrol vb. gibi Hitchcock'u taklit etmeye çalışan yönetmenleri ve Hitchcock'un genel olarak gerilim türüne bıraktığı mirası inceleyecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. "Auteur" yönetmenin eserinin nasıl inceleneceği, değerlendirileceği ve kıymetlerinin bilineceğini öğrenme II. Yönetmenin eserinin değişik yaklaşımlarla incelenmesi (psikanaliz, şekilcilik vb.) III. Yönetmenin eserlerinde bulunan şahsına münhasır öğeleri (motifler ve imza) farkedebilme IV. Filmlerin anlatısal yapısını ve estetik formunu analiz edebilme becerisini edinme V. Alfred Hitchcock'un ana bibliyografisini öğrenme VI. Filmleri kendi tarihi ve estetik bağlamlarında sunma |
"Hitchcock imzası"nı; yani yönetmenin son derece üretken ve uzun kariyerinde konuyu ve gerilimi oluşturmak için tekrar tekrar ve varyasyonlar halinde kullandığı elemanları ve motifleri filmlerine, röportajlarına ve kamera arkalarına bakarak bulmaya çalışacağız. "McGuffin" ve "röntgenci seyirci" gibi kavramların yanı sıra yönetmenin sinemacılığa getirdiği teknolojik yenilikleri inceleyeceğiz. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hitchcock'un biyografisine ve filmografisine giriş Film: Notorious | ||
2) | Hitchcock'un eserleri Dönemin filmi: Frenzy | Yönetmenin işlerinin dönemleri hakkındaki okumalar | |
3) | Hitchcock'un işlerinin dönemleri (devamı) Film: Sabotage | Yönetmenin işlerinin dönemleri hakkındaki okumalar | |
4) | Yeni teknik denemeleri Film: Rope | Sabotage ve Rope okumaları | |
5) | Yeni teknik denemeleri (devamı) Film: Buried (Rodrigo Cortes) | Diğer yönetmenlerin Hitchcock'tan nasıl etkilendiğiyle ilgili okumalar | |
6) | Altın çağına giriş Film: Rear Window | Hitchcock'un altın çağıyla ilgili okumalar | |
7) | Altın çağ (devamı) Kişisel sözlü sunumlar Film: North by Northwest | Sözlü sunumlarla ilgili araştırma ve hazırlık | |
8) | Altın çağ (devamı) Kişisel sözlü sunumlar Film: Vertigo | Sözlü sunumlarla ilgili araştırma ve hazırlık | |
9) | Brian de Palma Kişisel sözlü sunumlar Film: Body Double (Brian de Palma) | Hitchcock'un Brian de Palma üzerindeki etkisiyle ilgili okumalar | |
10) | Geç döneme giriş Film: Birds | Yönetmenin geç dönemiyle ilgili okumalar | |
11) | Hitchcock ve psikanaliz Film: Marny | Hitchcock'un filmlerinin psikanalitik okumasıyla ilgili okumalar | |
12) | Psycho ve yeniden çekimleri Fİlm: Psycho (orijinal) | Psycho filmi hakkındaki okumalar | |
13) | Psycho ve yeniden çekimleri Film: Psycho (Gus Van Sant) | Psycho filminin diğer filmler üzerindeki etkilerini inceleyen okumalar | |
14) | Hitchcock ve Fransızlar Film: The Butcher (Claude Chabrol) | Grup sunumu |
Ders Notları: | • Hitchcock: A Definitive Study of Alfred Hitchcock, FrancoisTruffaut (Author),Simon & Schuster,1986 |
Diğer Kaynaklar: | Selected readings from/Seçilmiş okumalar: • Hitchcock’s Motifs, Michael Walker, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2005 • After Hitchcock, Influence, Imitation and Intertextuality, David Boyed, R. Barton Pelmer (editors), University of Texas Press, Austin, 2006 • Past and Future Hitchcock, Richard Allen, Sam Ishii- Gonzales, Routledge, London, 2004 • A Hitchcock Reader, Marshall Deutelbaum (Editor), Leland Poague (Editor), Wiley-Blackwell, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 167 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |