Bu 3 akım film üretimindeki geleneksel yolları değiştirmişlerdir. Yeni teroiler ve teknikler önermişler ve filmin konu dünyasını yeni ufuklara doğru açmışlardır.
Yeni gerçekçilik, stüdyonun dışında film yapma, amatör oyuncularla çalışma, ve 2. Dünya Savaşı sonrası genel insani konuları ele alma konusunda açılımlar yapmıştır.
Fransız Yeni Dalga, sinefil nosyonunu, auteur teorisini ve stil-camera kavramlarını üretmiştir. Cahiers de Cinema dergisi etrafında toparlanan bir kaç film teorisyeni ve yönetmen, film kuramı ve ideolojisi üzerine tartışmışlardır.
İngiliz Özgür Sinema, 'kitchen sink' sinema kavramını ortaya atmış, ve bunun 1950 ve 1960lı yıllarda etkili olmasınının öncülü olmuştur. Bu dönem filmlerinde öfkeli gençlik, işçi sınıfı filmleri konuları ele alınmış, roman ve hikayelerden adaptasyonlar yapılmıştır.
Tüm bu akımların Amerikan Bağımsız sinemasına etkileri dersin ana tartışma eksenidir. Amerikada Bağımsız film yapımı 1980lerden önce de varolmuş olsa da, 'indie' kelimesi 1980 ortalarından itibaren Stranger Than Paradise, She’s gotta have it, Sex Lies and Videotape gibi filmlerden sonra etkili olmuştur.
Bu ders bağımsız sinema kavramını, üretim ilişkilerini de tartışır ve onun ticari sinema ile diyalektik ilişkisini merkezine alır. Anlatı yapısı, ideoloji, ırkçılık, cinsyet, şiddet gibi kavramlar da ders içerisinde tartışılmaktadır |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İtalyan Yeni gerçekçiliğe giriş, Bisiklet Hırsızları ve 2. DÜnya Savaşı Sonrası Avrupa |
|
2) |
İtalyan Yeni Gerçekçilik, Almanya Yıl Sıfır, akımın temel özelliklerine devam |
İtalyan Yeni Gerçekçilik üzerine okumalar |
3) |
İtalyan Yeni Gerçekçilik (Bitter Rice), İyalta'da akının gerileme süreci |
İtalyan Yeni Gerçekçilik okumaları devam |
4) |
İtalyan Yeni Gerçekçilik akımının ulusal sinemalara etkileri
Grup Proje Sunumları |
Grup Sunumları için araştırma ve tartışma |
5) |
Fransız Yeni Dalga akımına giriş, 400 Darbe, auteur kuramı, stil-sinema |
|
6) |
Fransız Yeni Dalga- Breathless, teorilere devam |
Fransız Yeni Dalga hakkında okumalar |
7) |
Fransız Yeni Dalga - Cleo 5'ten 7'ye, The Left Bank |
Left Bank hakkında okumalar |
8) |
İngiliz Özgür Sinemasına giriş(Saturday night Sunday morning) |
|
9) |
İngiliz Özgür Sineması (The loneliness of a long distance runner), devam |
İngiliz Özgür Sineması üzerine okumalar |
10) |
İngiliz Özgür Sineması - This sporting life
Bireysel sunumların başlaması |
Bireysel sunumlar için araştırma ve okumalar |
11) |
Amerikan Bağımsız Sinemasına giriş- (Down by law) |
Bireysel sunumlar için hazrılıklar |
12) |
Amerikan Bağımsız Sineması devam
Bireysel Sunumlar |
Bireysel sunumlar için hazırlıklar |
13) |
Amerikan Bağımsız Sineması (Do the right thing), teorilere devam |
Amerikan Bağımsız Sineması üzerine okumalar |
14) |
Amerikan Bağımsız Sineması- Drugstore Cowboy-
Akıma devam etme ve Avrupa akımları ile karşılaştırma |
Amerikan Bağımsız Sineması üzerine okumalar |
Ders Notları: |
Selected readings from:
• Closely Watched Films: An Introduction to the Art of Narrative Film Technique, Fabe Marilyn, University of California Press, Berkeley and Los Angeles 2004
• Italian Neorealism- Rebuilding the Cinematic City, Shiel Mark, Wallflower Press, 2005
• Making Waves- New Cinemas of the 1960’s, Geoffrey Nowell- Smith, Continuum, New York, 2008
• American Independent Cinema: A Sight and Sound Reader, Hillier Jim, British Film Institute, London 2008
• American Independent Cinema, King Geoff, Indiana University Press, I.B. Tauris, London and New York 2009
|
Diğer Kaynaklar: |
|