ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5216 Dijital İletişim Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FATMA MELİHA NEVGÜL ANBARLILAR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FATMA MELİHA NEVGÜL ANBARLILAR
Dersin Amacı: Dersin amacı öğencilerin yeni medya, sosyal medya ve reklamın önemini anlamalarına yardımcı olmak. Dersin genel olarak amacı öğrencileri yeni medya, sosyal medya, bloglar, wiki'ler, podcast'ler hakkında bilgilendirmek ve bu konuların günümüzde halkla ilişkiler ile olan ilişkisini ve reklamı nasıl kullanıldıklarını öğretmek.



Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Yeni medya hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
2)Halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama iletişiminin yeni trendlere göre nasıl şekillendiğini ifade edebilecektir.
3)“Sosyal medya nedir?”, “Sosyal medyada nasıl etkinlik gösterilebilir?” gibi temel soruları cevaplayabilecektir.
4)İnternet reklamcılığının temel kurallarına hakim olabilecektir.
5)Etkin pazarlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilecekcak ve yeni medyada pazarlama iletişimi aktivitelerinin nasıl yürütüldüğü konusunda bilgili hale gelebilir.
6)Markalaşma sürecindeki tasarım ve uygulama çalışmalarının nasıl yürütüldüğünü ifade edebilecektir.
7)Temel interaktif medya uygulamalarını örnekleyebilecektir. (banner, blog, vlog, viral pazarlama aktiviteleri, advergame vs.)

Dersin İçeriği

Bu derste, interaktif medya stratejileri ve bu stratejilerin halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama alanlarında nasıl kullanıldığı ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ders kapsamında, interaktif medya stratejilerini etkin kullanmanın yolları tartışılacak ve uygulama süreçleri güncel örneklerle pekiştirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin ve işlenişinin tanıtımı. Derse genel bir giriş
2) Yeni medya konusuna giriş. Yeni medya, sosyal medyanın tanımları yapılarak, aralarındaki farkın ortaya konulması
3) Kurumsal web sitelerin ve kullanımlarının incelenmesi
4) Verilen 1. ödevin sunumları
5) Bloglar: Blogları anlamak, halkla ilişkiler için önemi, blogların gücü. Etkili blog kuralları, blogger olmanın etik yönleri, bloglar üzerinden kurumsal krizler Konuk katılımcı: blogger
6) Viral pazarlama ve yeniliklerin yayılımı kuramı
7) Sosyal medya, facebook, twitter, myspace, google plus vb. Konuk katılımcı: sosyal medya uzmanı
8) İletişimin yeni araçları (RSS,podcast, arama moturu optimizasyonu vb.)
9) Google ve Facebook analizleri
10) Online medya ilişkileri. basın bülteni yazmanın, online basın bülteninin yeni prensipleri
11) Dijital kampanyalar, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık örnekleri Konuk katılımcı
12) Dijital strateji planlama
13) Dijital Medya
14) Dijital Reklam brief

Kaynaklar

Ders Notları: Socialnomics - Eric Qualman The social media bible – Lon Safko Groundswell: Winning in a world transformed by social technologies – Charlene Li & Josh Bernoff Digital Advertising: Past, Present and Future – Daniele Fiandaca and Patrick Burgoyne Brand Media Strategy: Integrated Communications Planning in the Digital Era – Antony Young
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 1 15
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final 14 110
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı