ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS6210 Pazarlamada Yönetsel Yaklaşımlar Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: BETÜL ALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersin Amacı: Bu ders, karar alma odaklı olarak günümüz işletmelerinde pazarlama yönetimi kavramına farklı bir bakış kazandırılmasını amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenci, işletmeleri çevrelerine uyumlu hale getirmek amacıyla pazarlama fırsatlarını analiz edebilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, İşletme temel pazarlama yapılarını müşterileri, rakipleri ve paydaşları tanımlayabilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, Hedef Pazar seçimi konusunu açıklayabilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, Pazar doğrultusunda, ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejilerini oluşturabilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, Her işletme için geçerli olabilecek şekilde pazarlama stratejilerini ifade edebilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, Pazarlama stratejilerini uygulayabilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, Pazarlama odaklı bakış açısı ile takım çalışmasına uygun yönetsel becerilerin farkını belirleyebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlama yönetimi konusu kapsamındaki temel başlıkları ve yaklaşımları inceleyerek, öğrencilerin kazanacakları teorik ve pratik bilgiler aracılığı ile etkin bir pazarlama yönetimi sağlama konusunda becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama Yönetimi Etik Uygulamaları ve Vaka Analizi Metoduna Giriş Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
2) İşletme Amaçları ve Pazarlama Amaçları Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
3) Pazarların ve Tüketicilerin anlaşılması Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
4) Pazar Bölümlendirmesi, Hedefleme ve Konumlandırma Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
5) Ürün Yönetimi Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
6) Yeni Ürün Geliştirme Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
7) Fiyatlandırma Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
8) Ara Sınav Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
9) Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
10) Pazarlama İletişimi Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
11) Küresel Pazarlar Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
12) Rekabetçi Üstünlük Yaratma Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
13) Pazarlama Planı Hazırlanması Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
14) Dönem Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: İlgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Related books and articles

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 6 % 30
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 6 84
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 4 4
Ödevler 6 6 36
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı