|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GEÇ ANTİK DÜNYA
Yahudi ve Erken Hristiyan sanatı: Katakomplar ve Dura Europos
Konstantinopolis ve Erken Bizans Sanatı
Mozaikler ve Elyazmaları
|
Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254.
On-line sources: Selections from the Bible |
2) |
BİZANS VE İSLAM
Bizans ikonları
Bizans ve Avrupa |
Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art”
On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) |
Kuzey Avrupa'nın Kelt ve Cermen sanatları
ERKEN ORTAÇAĞ BATI |
Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe”
On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) |
GOTİK SANAT VE MİMARİ
Gotik katedral
Gotik heykel ve dekoratif sanatlar
Avrupa'da On Üçüncü Yüzyıl
|
Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” |
5) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Dördüncü Yüzyıl |
Stokstad, Chapter 12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Beşinci Yüzyıl |
Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
7) |
İtalyan Sanatında Güzellik, Bilim ve Ruh: Yüksek Rönesans ve Maniyerizm” |
Chapter 22 |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Hümanizm ve Antik Çağın Cazibesi: On Beşinci Yüzyıl İtalyan Sanatı” |
Chapter 21 |
10) |
Papalar, Köylüler, Hükümdarlar ve Tüccarlar: Barok ve Rokoko Sanatı |
Chapter 24 |
11) |
Neoklasisizm ve Sanayi Devrimi |
Chapter 25 |
12) |
Modernizm, modernite ve modern sanat. |
Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in
The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven:
Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) |
Modern sanatta akımlar |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |