ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6015 | Görsel Kültür | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. LEWIS KEIR JOHNSON Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersin Amacı: | Bu ders, sanat tarihinden kuramsal ve yöntemsel olarak ayrıldığı noktalara dayanarak, görsel kültür disiplinine bir giriş yapmayı amaçlar. Aynı zamanda, diğer duyuların modern ve çağdaş kültürde oynadığı rolün tartışılması sayesinde, görselliğin otoritesine meydan okumayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ocularcentrism kavramını ve etkilerini anlayacak. 2. Yükselişi ve daha sonra hakkında yapılan eleştiriler üzerinde görme merkezli kültüre dair tarihsel bilgi sahibi olacak. 3. Görme merkezli kültürün çeşitli sorunsalları üzerine eleştirel bir yaklaşıma sahip olacak. 4. Gerek bir disiplin, gerek modern bir fenomen olarak görsel kültürün farklı sorunsalları üzerine, farklı uzunlukta ve kapsamda, yazılı iş üretebilecek. 5. Anlam üretiminde görmenin merkezde durmasına karşı çıkabilecek. 6. Sosyal bilimlerde yaşanan kırılma noktalarını ve etkilerini anlayacak. |
Bu derste ocularcentrism (görme merkezlilik) kavramı üzerinde durulacaktır. Modern kültürün oluşum süreci içerisinde görme duyusunun bilginin kaynağı ve dayanağı haline gelmesi tarihsel ve sanatsal bir çerçevede anlatılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Antik Çağ ve duyular | Shane Butler and Alex Purves (eds.), Synaesthesia and the Ancient Senses. Robert Jütte, A History of the Senses: From Antiquity to Cyberspace. | |
2) | Orta Çağ ve Insanoğlu'nun duyular evreni | Robert Jütte, A History of the Senses: From Antiquity to Cyberspace. | |
3) | Rönesans'ta görme duyusunun ve kuramlarının tarihi | François Quiviger, The Sensory World of the Renaissance Italian Art. Martin Jay, Downcast Eyes. | |
4) | Aydınlanma ve bilginin kaynağı olarak ışık | Robert Jütte, A History of the Senses: From Antiquity to Cyberspace. Martin Jay, Downcast Eyes. | |
5) | Sanayi Devrimi ve Görsel Parçalanma | Jonathan Crary, Techniques of the Observer on Vision and Modernity in the Nineteenth Century, MIT Press, 1992 | |
6) | Görsel sanatlarda ve duyularda hiyerarşi | önceki haftadan devam | |
7) | 19. yy'da hareketli görüntü ve eğlence sektörü | Jonathan Crary, Suspensions of Perception: Attention, Spectacle, and Modern Culture, MIT Press, 2001 Jonathan Crary, Techniques of the Observer on Vision and Modernity in the Nineteenth Century, MIT Press, 1992 | |
8) | 20. yy'a giriş | Martin Jay, Downcast Eyes. Robert Jütte. A History of the Senses. | |
9) | Mitchell ve 'Visual Turn' | W.J.T. Mitchell, The Visual Culture Reader. James Elkins, Introduction to Visual Culture. | |
10) | Dijital'in gelişi | ||
11) | Beden imgesi ve 'Insan'in farklı evreleri | ||
12) | Öğrencilerin final ödevi konularını sunması | ||
13) | Fotoğraf, Film, Video ve Televizyon hakkında genel perspektif | ||
14) | Sanal ve Siber | Barbara Kennedy and David Bell (eds.), The Cybercultures Reader. |
Ders Notları: | Dönem başında detaylı liste verilecektir. Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture |
Diğer Kaynaklar: | A detailed list of readings will be assigned at the beginning of the semester. Visual Culture Readers |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 60 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 2 | % 10 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 207 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |