ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6014 | Televizyon Çalışmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersin Amacı: | Bu ders televizyonu kültürel, sosyal, politik bir güç olarak oarak görür ve onun toplumal etkilerini tartışmayı amaçlar. Dönem boyunca farklı televizyon programları izlenir, tartışılır ve analiz edilir. Bu dersin odağı güncel televizyon olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler televizyon analizleri yapmanın temellerini, populer kültür metinlerini okumayı ve bunu sınıf içi tartışmalar ve görsellerle karşılaştırmayı öğreneceklerdir. Ayrıca öğrencilerin derslere önceden belirlenen okumaları hazırlanıp gelmeleri, sınıf içi tartışmalara katkıda bulunmaları, populer kultur ve televizyon üzerine tartışma yürütebilmeleri beklenmektedir. |
Toplum ve televizyon arasındaki çok boyutlu ilişkilere odaklanmak. Televizyonun formu, içeriği, alımlanması ile ilgili farklı çalışmalara odaklanmak. Farklı bakış açıları üzerinden televizyon içeriklerini analiz etmek. Televizyonun eğlence olarak algılanması, populer kultur elemanı olması ve politik boyutları üzerine düşünmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, dersin tanıtımı, televizyon çalışmalarına giriş. | - | |
2) | Televizyon çalışmaları neden önemli? Televizyonun toplumsal etkilerine giriş. | - | |
3) | Televizyon endüstrisi | - | |
4) | Televisyon endüstrisi- devam | - | |
5) | Tür, anlatı, stil | ||
6) | Tür, anlatı ve stil | ||
7) | Televizyon toplumun bir yansıması mı? Politik olan ve televizyon. | ||
8) | Politik olan ve televizyon | ||
9) | Televizyon ve populer kultur | ||
10) | Television and representation | ||
11) | Televizyon ve reklamlar | ||
12) | Televizyonun yeni teknolojilerle entegrasyonu | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları: | Robert Clyde Allen, Annette Hill, Television Studies Reader |
Diğer Kaynaklar: | Cultural Theory and Popular Culture: A Reader, John Storey |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 50 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |