ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6014 Televizyon Çalışmaları Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersin Amacı: Bu ders televizyonu kültürel, sosyal, politik bir güç olarak oarak görür ve onun toplumal etkilerini tartışmayı amaçlar. Dönem boyunca farklı televizyon programları izlenir, tartışılır ve analiz edilir. Bu dersin odağı güncel televizyon olacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler televizyon analizleri yapmanın temellerini, populer kültür metinlerini okumayı ve bunu sınıf içi tartışmalar ve görsellerle karşılaştırmayı öğreneceklerdir. Ayrıca öğrencilerin derslere önceden belirlenen okumaları hazırlanıp gelmeleri, sınıf içi tartışmalara katkıda bulunmaları, populer kultur ve televizyon üzerine tartışma yürütebilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Toplum ve televizyon arasındaki çok boyutlu ilişkilere odaklanmak. Televizyonun formu, içeriği, alımlanması ile ilgili farklı çalışmalara odaklanmak. Farklı bakış açıları üzerinden televizyon içeriklerini analiz etmek. Televizyonun eğlence olarak algılanması, populer kultur elemanı olması ve politik boyutları üzerine düşünmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin tanıtımı, televizyon çalışmalarına giriş. -
2) Televizyon çalışmaları neden önemli? Televizyonun toplumsal etkilerine giriş. -
3) Televizyon endüstrisi -
4) Televisyon endüstrisi- devam -
5) Tür, anlatı, stil
6) Tür, anlatı ve stil
7) Televizyon toplumun bir yansıması mı? Politik olan ve televizyon.
8) Politik olan ve televizyon
9) Televizyon ve populer kultur
10) Television and representation
11) Televizyon ve reklamlar
12) Televizyonun yeni teknolojilerle entegrasyonu
13) Sunumlar
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Robert Clyde Allen, Annette Hill, Television Studies Reader
Diğer Kaynaklar: Cultural Theory and Popular Culture: A Reader, John Storey

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 50
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 30 30
Proje 0 0 0
Ödevler 2 40 80
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 40 40
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı