SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6001 Sinema, Medya ve Kültür Teorileri I Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, medya çalışmaları kültürel çalışmalar ve sinema çalışmalarını etkilemiş olan 20. yy eleştirel düşüncesini açan kuramsal gelişmelere yoğunlaştırılmış bir okumayla yaklaşmak, ana teorik akımları incelemektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste öğrenciler disiplinlerarası alanlar olan medya çalışmaları, kültürel çalışmalar ve sinema çalışmalarına ve onları etkileyen teorilere yakından bakabilmiş olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders spesifik olarak 19. yüzyılın ana anti filozofları olan Marx, Nietzsche ve Freud'a ve onların günümüze olan önemli etkilerine odaklanacaktır. Bu ders ayrıca mevcut Türk uygulamalarında kullanılmak üzere eleştirel bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anlık bir karşılaşmayla başlayarak: Ayrılma ve varışın kültürü ve terminal kimlikler. Anlatılar, hikayeler, temsiller. 20. yüzyıl kültürüne göç ve diaspora deneyimlerinden giriş. İlgili okumalar
2) Kültürel çalışmalara ve Frankfurt Okulu'nun izinde Sosyal Teori'ye giriş. İdeoloji ve Hegemonya: Gramsci ve Althusser. Marxism'den atkilenmiş 20. yüzyılın iki yaygın düşünce bütünü. Kültürel çalışmalarda Britanya Okulu. Kültürel çalışmalarda Amerikan Bağlamı'na giriş: Jameson'dan Spivak'a; Aronowitz'den Harawey'e ve Sömürgesonrası Çalışmaları şemsiyesinin altındaki her şey; alçak ve yükseğin birlikte varolması, popülerin yığına dönüşmesi, İmparatorluk Kültürü'ne karşı Diaspora Kültürü, moderne karşı postmodern... Yeni uluslararası iş bölümüyle birlikte göç etmiş, sürgün edilmiş, serbest dolaşan öznelerin anlatıları ve temsilleri, dönülemeyenin hayaleti ve şehirlerdeki evsizler. Diyalogizm, Bakhtin ve Popüler Kültür: Karnaval, kültürün sentrifüj ve sentripetal güçleri, diyalogsal karşılaşma. Sibermekan Kültür ve/veya sibermekanın elektronik kültürü. İlgili okumalar
3) Toplum ve üretimin sosyal tarihi İlgili okumalar
4) Toplum ve üretimin sosyal tarihi İlgili okumalar
5) Anti filozoflar Marx, Freud ve Nietzsche ile başlayan, 19 ve 20. yüzyılların ana eserleri / veya Sosyal Teori ve Eleştirel Teori'ye giden sahalar İlgili okumalar
6) Marx okumaları İlgili okumalar
7) Marx okumaları İlgili okumalar
8) Marx okumaları İlgili okumalar
9) Nietzsche okumaları İlgili okumalar
10) Nietzsche okumaları İlgili okumalar
11) Nietzsche okumaları İlgili okumalar
12) Freud okumaları İlgili okumalar
13) Freud okumaları İlgili okumalar
14) Freud okumaları İlgili okumalar

Kaynaklar

Ders Notları: Required Readings For Cinema Studies: Jean Louis Baudry, “Ideological Effects of the Basic Cinematographic Apparatus” in Philip Rosen (ed), Narrative, Apparatus, Ideology, NY: Columbia UP, 1986, pp: 286- 298. Homi Bhabha (ed), “Introduction: Narrating the Nation” in Nation And Narration, NY: Rutledge 2002, pp: 1-7. Miriam Hansen, Babel & Babylon: Spectatorship in American Silent Film, Cambridge, MA: Harvard U. P., 1991 Siegfried Kracauer, From Caligari to Hitler: A Psychological History of the German Film, Princeton, NJ: PUP 1974 5th (©:1947) T. Miller, “Introduction: Apparatus Theory”, in R. Stam & T. Miller, Film and Theory: An Anthology, Oxford: Blackwell, 2000, pp: 403- 408. Jean Louis Commoli and Jean Narboni, “Cinema / Ideology/ Criticism” in Bill Nichols (ed), Movies and Methods I, Berkeley: UCP, 1976, pp:22-30. Ella Shohat, “Gender and Culture of Empire: Twatds feminist Ethnography of the Cinema in in R. Stam & T. Miller, Film and Theory: An Anthology, Oxford: Blackwell, 2000, pp: 669- 696. Fernando Solonas and Octavio Getino, “Towards a Third Cinema” in Bill Nichols (ed), Movies and Methods I, Berkeley: UCP, 1976, pp R. Stam & T. Miller, “Introduction: The Image and Technology” for Part III in R. Stam & T. Miller, Film and Theory: An Anthology, Oxford: Blackwell, 2000, pp: 85- 101. Robert Stam, “introduction: Alternative Aesthetics” for part VI in R. Stam & T. Miller, Film and Theory: An Anthology, Oxford: Blackwell, 2000, pp: 257 – 264. --------, “Introduction: Text and Intertext” in R. Stam & T. Miller, Film and Theory: An Anthology, Oxford: Blackwell, 2000, pp: 145-156 --------, “Introduction: Question of Realism”, in R. Stam & T. Miller, Film and Theory: An Anthology, Oxford: Blackwell, 2000, pp: 223-228. Z. Tül Akbal Süalp, "Yabanlar, Ötekiler Sudaki Balıklar: Postmodern Koşullar mı, Postmodern Koşullanmalar mı?" Kültür ve Toplum 1 İst: Hil 1995, slr:64-88. Z. Tül Akbal Süalp, “Rüzgar dönüyordu bütün coğrafyalarda”, Cogito, Sa: 14, Bahar 1998, slr: 234 –252 “ Marksizm ve Sinema: Hacimde İlmek Atmak” Der: Murat İri Sinema Araştırmaları: Kuramlar Kavramlar Yaklaşımlar İST: Derin Yay 2010 Course Book (CB) Basic Readings: David Bordwell & Kristin Thompson, Film Art: An Introduction, New York: Mc Graw-Hill Inc., 1996 5th ed. [B&T] R. Stam & T. Miller, Film and Theory: An Anthology, Oxford: Blackwell, 2000 [S&M] R. Stam, Film Theory: An Introduction, Oxford: Blackwell, 2000 [S] J Hill & P C Gibson, Film Studies Critical Approaches, Oxford: Oxford University Press, 2000 [H&G]
Diğer Kaynaklar: Williams, Raymond, (1977) Television: Technology and Cultural Form, Ederyn Williams (ed.), Routledge London (RW) Newcomb, Horace, (ed) (2000) Television: The Critical View, Blackwell Publisher (HN) Fiske, John, (1997), Television Culture, Routledge, London-New York (JF) Kellner, Douglas, (1998), Media Culture, Routledge, London, New York (DK) Barker, Chris, (1999), Television, Globalisation and Cultural Identities, Open University Press (CB) Barthes, Roland, (1977) Image, Music, Text, Fontana Press (RB) Hall, Stuart (ed), (1997), Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, Open University Press.(SH) Meenakshi Gigi Durham, & Kellner, Douglas (2002), Media And Cultural Studies Keyworks, Blackwell Publisher (MGD-DK) Stam, Robert- Miller, Toby (eds), (2000), Film and Theory, Blackwell publisher (RS-TM) Mellencamp, Patricia, (ed) (1990) Logics of Television: Essays in Cultural Criticisim,.Logics of Television, BFI pub (PM) Ballard, J.G. “Introduction to Crash”, RE/Search, No:8/9, 1984, pp: 96-98. Negt Oscar & Alexander Kluge, “Kamusal Alan ve Deneyim”, Defter, Nisan Temmuz, # 16, pp:65- 76. Süalp Akbal, Z. T. Teknoloji Temsil ve Algı” 1. İletişim Kongresi, 2000, pp: 402- 406.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 90
Sunum 14 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 3 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 3 6 18
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 3 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To define the historical and theoretical relations of mass media with power structures, economy and ideology through world and Turkish film and media examples. Demonstrate media literacy through the development of critical, analytical and argumentation skills and academic research To define and explain the basic terms and concepts, major trends and periods related to modes of production (fiction, documentary, experimental and/or animation), film history and film theory, mass communication theories. 5