MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAR5702 Güçlü Markalar Yaratma Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ELİF OKAN
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Dr. Öğr. Üyesi AYÇA CAN KIRGIZ
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dersin Amacı: Marka iletişimi ve Marka Stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi. Rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Marka tanımı ve kavramlarını hatırlayabilecek
2) Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek.
3) Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek.
4) Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek.
5) Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek.
6) Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek.

Dersin İçeriği

Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır."

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
2) Marka Yönetimi ve Başarılı İş Modelleri/ İş Modeli-İş Planı Ayrımı / Strateji-Taktik İlişkisi / Pazarlama Planı ve Stratejileri / Pazarlama Alanındaki Gelişmeler Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
3) Marka ve Yenilik / Neden İletişim Yapıyoruz? / Markanız Neden Var? / Marka Bir Fiildir / Günümüzün En İyi İş Fikirleri / Gelecekte Yok Olacak Meslekler ve İşler / Stratejik Hatalar ve Yok Olan Markalar (Kodak) Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
4) "Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Stratejik ve Planlama İliskisi / İnovasyon Odaklı Strateji / Markalar görünmezlik pelerininin peşinde / Yaratıcı Fikirler Nasıl Ortaya Çıkar? / Yaratıcı Marka Teknikleri / İyi Fikir Bulma Yöntemleri " Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
5) "Kural Nasıl Yıkılır / Marka Yönetimi / Hizmetkar Marka Olmanın Yolları / Sadık Müşteri Neden Aldatır / Yeni bir trend: Ruhanileşme- Mistikleşme " Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
6) Nasıl Fark Yaratılır? /Strateji Hayat Kurtarır / Kendine Saldırma Cesaretei / Marka Elemanları / Strateji Nasıl Test Edilir ? / Algı Yönetimi ve Pastavilla Örneği Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
7) Strateji ve Doğa İlişkisi / Bir Strateji: Alışkanlıkları Değiştirmek / Marka Yönetimi ve Liderlik / Algı Yönetimi ve İtibar / Çözümsüzlükten Çeşitlilik Yaklaşımına / Vaka Analizi: Sony Modeli / Samsung Riski Nasıl Fırsata Çevirdi Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
8) Stratejik Riskler ve Detroit Neden İflas Etti? / Risk nasıl fırsata çevrilir? / 7 Temel Stratejik Risk Nedir? / Toyota Olasılıkları Nasıl Değiştirdi? / Şirketlerin tek amacı para kazanmak mıdır? Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
9) Marka ve Savunma Hattı: Apple Mini Ipad’i neden çıkardı? / Hayırlı İşler Yaparak Para Kazanmak / Tüketici Davranışı / Farklı Tüketici Kalıpları / Hatalar / Psikolojik ve Sosyo Kültürel Etkiler / Küresel Suçluluk Duyma Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
10) "Algılar Savaşı ve İtibar: Chobani Örneği / Vaka: Swatch’ın öyküsünden almamız gereken dersler / Yeni Bir İş Modeli: Google / Markalar ve Ülkeler: Swacth Vakası " Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
11) Herkesin Yaptığını Yapma Kendine Ait Bir Stratejinin Olması / İyi Ürün ve Hizmet Nasıl Yaratılır? Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
12) Değer Nasıl Yaratıılır? / Kestirilemez İnsan Davranışları / Tüketicinin Niş Pazarına Girmek / Sahici Markalar / Yeni Dönem Müşteri Akımları / Neden Başarısız Olurlar? Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
13) Günümüzün Müşteri Akımları / Markaların Kara Talihi / Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk / Gönüllü Marka Temsilcisi / Kurumsal İtibar Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
14) Sunumlar / Dönem Sonu Ödevi
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: "1. Marka Bilmecesi / Duncan Bruce-David Harvey / İş Bankası Kültür Yayınları, Aralık 2012 2. Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın, Ömer Akat, Alfa Aktüel Yayınları 3. Pazarlama 3.0, (Marketing 3.0), Hermawan Kartajaya, Philip Kotler Optimist / İş 4. Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, S. Bora Çavuşoğlu, Nobel Yayın Dağıtım / İşletme-Üretim-Pazarlama Dizisi "
Diğer Kaynaklar: "5. Marka Yönetimi, (Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler) Işıl Karpat Aktuğlu, İletişim Yayıncılık / Başvuru Dizisi 6. Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi 7. İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek) Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi "

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 39
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 117
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı