|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
2) |
Marka Yönetimi ve Başarılı İş Modelleri/ İş Modeli-İş Planı Ayrımı / Strateji-Taktik İlişkisi / Pazarlama Planı ve Stratejileri / Pazarlama Alanındaki Gelişmeler
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
3) |
Marka ve Yenilik / Neden İletişim Yapıyoruz? / Markanız Neden Var? / Marka Bir Fiildir / Günümüzün En İyi İş Fikirleri / Gelecekte Yok Olacak Meslekler ve İşler / Stratejik Hatalar ve Yok Olan Markalar (Kodak)
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
4) |
"Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Stratejik ve Planlama İliskisi / İnovasyon
Odaklı Strateji / Markalar görünmezlik pelerininin peşinde / Yaratıcı Fikirler Nasıl Ortaya Çıkar? / Yaratıcı Marka Teknikleri / İyi Fikir Bulma Yöntemleri
"
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
5) |
"Kural Nasıl Yıkılır / Marka Yönetimi / Hizmetkar Marka Olmanın
Yolları / Sadık Müşteri Neden Aldatır / Yeni bir trend: Ruhanileşme- Mistikleşme
"
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
6) |
Nasıl Fark Yaratılır? /Strateji Hayat Kurtarır / Kendine Saldırma Cesaretei / Marka Elemanları / Strateji Nasıl Test Edilir ? / Algı Yönetimi ve Pastavilla Örneği
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
7) |
Strateji ve Doğa İlişkisi / Bir Strateji: Alışkanlıkları Değiştirmek / Marka Yönetimi ve Liderlik / Algı Yönetimi ve İtibar / Çözümsüzlükten Çeşitlilik Yaklaşımına / Vaka Analizi: Sony Modeli / Samsung Riski Nasıl Fırsata Çevirdi
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
8) |
Stratejik Riskler ve Detroit Neden İflas Etti? / Risk nasıl fırsata çevrilir? / 7 Temel Stratejik Risk Nedir? / Toyota Olasılıkları Nasıl Değiştirdi? / Şirketlerin tek amacı para kazanmak mıdır?
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
9) |
Marka ve Savunma Hattı: Apple Mini Ipad’i neden çıkardı? / Hayırlı İşler Yaparak Para Kazanmak / Tüketici Davranışı / Farklı Tüketici Kalıpları / Hatalar / Psikolojik ve Sosyo Kültürel Etkiler / Küresel Suçluluk Duyma
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
10) |
"Algılar Savaşı ve İtibar: Chobani Örneği / Vaka: Swatch’ın öyküsünden
almamız gereken dersler / Yeni Bir İş Modeli: Google / Markalar ve Ülkeler: Swacth Vakası
"
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
11) |
Herkesin Yaptığını Yapma Kendine Ait Bir Stratejinin Olması / İyi Ürün ve Hizmet Nasıl Yaratılır?
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
12) |
Değer Nasıl Yaratıılır? / Kestirilemez İnsan Davranışları / Tüketicinin Niş Pazarına Girmek / Sahici Markalar / Yeni Dönem Müşteri Akımları / Neden Başarısız Olurlar?
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
13) |
Günümüzün Müşteri Akımları / Markaların Kara Talihi / Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk / Gönüllü Marka Temsilcisi / Kurumsal İtibar
|
Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.)
|
14) |
Sunumlar / Dönem Sonu Ödevi
|
|
15) |
Final Sınavı
|
|
Ders Notları: |
"1. Marka Bilmecesi / Duncan Bruce-David Harvey / İş Bankası Kültür Yayınları, Aralık 2012
2. Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın, Ömer Akat, Alfa Aktüel Yayınları
3. Pazarlama 3.0, (Marketing 3.0), Hermawan Kartajaya, Philip Kotler
Optimist / İş
4. Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, S. Bora Çavuşoğlu,
Nobel Yayın Dağıtım / İşletme-Üretim-Pazarlama Dizisi
"
|
Diğer Kaynaklar: |
"5. Marka Yönetimi, (Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler)
Işıl Karpat Aktuğlu, İletişim Yayıncılık / Başvuru Dizisi
6. Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi
7. İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek)
Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
"
|