ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK6627 Bilim ve İletişim Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu tartışma dersi bilimsel düşünme ve araştırma yöntemlerinin mantıksal çözümlenmesini vermeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Felsefe ve bilim arasındaki ilişkinin farkına varır.
2. Felsefe ve bilim ilişkisini kavrar.
3. Bilimsel bilginin neliğini kavrar.
4. Felsefi perspektifi kendi bilimsel alanına uygular.
5. bilimsel düşünme mantığı,paradigma,kavram ve kuram üzerine eleştirel düşünme ve yorumlama basamaklarını inceler.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği;
1.Bilimsel Bilgi epistemoloji
2.Felsefe-persprktif-paradigma-kuram ve kavram
3.Bilim nedir?
4.Bilimin Anlamı
5.Bilimi Niteleyen özellikler
6.Bilim ve Formel Disiplinler
üzerine yoğunlaşmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Bilgi epistemoloji Felsefe-persprktif-paradigma-kuram ve kavram Bilim nedir? Bilimin Anlamı Bilimi Niteleyen özellikler Bilim ve Formel Disiplinler Okuma 1: s.186 Popper: Bilşm Felsefesi: Kişisel bir Bildiri Okuma 2: s.162. Carnap,Bilim ve Felsefe Okuma 3: s. 190, Reichbach,Doğrulama mantığı: İnduksiyon
2) Bilimsel Yöntem Okuma 1: s.193; Bronowski,BilimselYöntemin 2 kaynağı Okuma 2: s. 229, Russel, Bilimsel Yöntemin Kökeni ve Niteliği
3) Bilimsel Teorinin yapı ve işlevleri Okuma : s.222 Khun, Bilimde bunalım ve Teorilerin ortaya çıkışı
4) Kuram geliştirmede eleştirel perspektifler
7) Kuram geliştirmede yorumlayıcı perspektifler
8) Bilimde nedensellik İlkesi
9) İletişim Kavram ve Olgusunun Kuramsal Konumu Emel Karagöz, s.40-91
10) Felsefe-perspektif-paradigma_Kavram_Kuram İlişkileri Emel Karagöz, s.1-40
10) Kuram Geliştirmede Pozitivizm,Pozitivist Yaklaşımlar Emel Karagöz, s.91-154
11) Sunum
12) Sunum
13) Sunum
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları: Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi Emek Karagöz,Sosyal Bilimlerde Kuram Oluşum Süreci ve İletişim, Derin Yayınları
Diğer Kaynaklar: çeşitli web siteleri

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 10 130
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı