ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK6627 | Bilim ve İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu tartışma dersi bilimsel düşünme ve araştırma yöntemlerinin mantıksal çözümlenmesini vermeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Felsefe ve bilim arasındaki ilişkinin farkına varır. 2. Felsefe ve bilim ilişkisini kavrar. 3. Bilimsel bilginin neliğini kavrar. 4. Felsefi perspektifi kendi bilimsel alanına uygular. 5. bilimsel düşünme mantığı,paradigma,kavram ve kuram üzerine eleştirel düşünme ve yorumlama basamaklarını inceler. |
Bu dersin içeriği; 1.Bilimsel Bilgi epistemoloji 2.Felsefe-persprktif-paradigma-kuram ve kavram 3.Bilim nedir? 4.Bilimin Anlamı 5.Bilimi Niteleyen özellikler 6.Bilim ve Formel Disiplinler üzerine yoğunlaşmıştır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilimsel Bilgi epistemoloji Felsefe-persprktif-paradigma-kuram ve kavram Bilim nedir? Bilimin Anlamı Bilimi Niteleyen özellikler Bilim ve Formel Disiplinler | Okuma 1: s.186 Popper: Bilşm Felsefesi: Kişisel bir Bildiri Okuma 2: s.162. Carnap,Bilim ve Felsefe Okuma 3: s. 190, Reichbach,Doğrulama mantığı: İnduksiyon | |
2) | Bilimsel Yöntem | Okuma 1: s.193; Bronowski,BilimselYöntemin 2 kaynağı Okuma 2: s. 229, Russel, Bilimsel Yöntemin Kökeni ve Niteliği | |
3) | Bilimsel Teorinin yapı ve işlevleri | Okuma : s.222 Khun, Bilimde bunalım ve Teorilerin ortaya çıkışı | |
4) | Kuram geliştirmede eleştirel perspektifler | ||
7) | Kuram geliştirmede yorumlayıcı perspektifler | ||
8) | Bilimde nedensellik İlkesi | ||
9) | İletişim Kavram ve Olgusunun Kuramsal Konumu | Emel Karagöz, s.40-91 | |
10) | Felsefe-perspektif-paradigma_Kavram_Kuram İlişkileri | Emel Karagöz, s.1-40 | |
10) | Kuram Geliştirmede Pozitivizm,Pozitivist Yaklaşımlar | Emel Karagöz, s.91-154 | |
11) | Sunum | ||
12) | Sunum | ||
13) | Sunum | ||
14) | Sunum |
Ders Notları: | Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi Emek Karagöz,Sosyal Bilimlerde Kuram Oluşum Süreci ve İletişim, Derin Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | çeşitli web siteleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 211 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |