İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5888-2 Yüksek Lisans Tezi Bahar 0 0 0 30
Ön Koşullar:
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇİÇEK
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Dersin Amacı: Tezin amacı öğrencilerin nasıl bağımsız bir araştırmanın üretkenlikle yürütüleceğini öğrenmelerini sağlamaktır.

Tez üzerinde çalışmak belirlenmiş temada öğrencilerin bilimsel, doğrudan ve kesin olarak işaret edebilmelerini sağlar.

Öğrenciler araştırma süreçlerinde farklı aşamalarda sezme yeteneğini kazanırlar ve teorik açıdan, araştırma tasarımı ve metod seçimi arasındaki ilişkiyi farkedebilmelerini sağlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tezini tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmiş olduğu kabul edilir:

2. Belirli teorik ve ampirik tartışma alanında dikkate değer bir bilgi birikimine sahip olma

3. Tezde belirtilen fikirleri bilimsel soruşturmada değerlendirilirken oluşturma, sunma ve savunma yetenekleri kazanma

4. Ciddi bir şekilde digger teorileri inceleme ve bilgisayar bilimine ait teknikleri uygulama.

Dersin İçeriği

Kaynak Taraması
Makale analizi ve metoloji
Degerlendirme
Raporlama ve Sunum

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Week 1 – Kaynak Taraması yok
2) Week 2 - Makale analizi ve metodoloji kaynak tarama
3) Week 3 – Değerlendirme kaynak tarama
4) Week 4 - Raporlama ve Sunum I kaynak taramasi
5) Week 5 - Kaynak Taraması Kaynak Taraması
6) Week 6 - Makale analizi Kaynak Taraması
7) Week 7 - Değerlendirme kaynak taramasi
8) Week 8 - Raporlama ve Sunum II kaynak tarama
9) Week 9 - Kaynak Taraması Kaynak Taraması
10) Week 10 – Makale analizi yok
11) Week 11 – Değerlendirme yok
12) Week 12 – Kaynak Taraması yok
13) Week 13 - Makale analizi yok
14) Week 14 - Son Raporlama ve Sunum III yok

Kaynaklar

Ders Notları: yok none
Diğer Kaynaklar: secilen konuya gore degisecektir varies according to the topic chosen

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 50
Projeler 1 % 50
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30 450
Sunum / Seminer 15 5 75
Proje 15 12 180
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 750

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
7) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5