İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5888-2 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Ön Koşullar: |
|
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇİÇEK Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Dersin Amacı: | Tezin amacı öğrencilerin nasıl bağımsız bir araştırmanın üretkenlikle yürütüleceğini öğrenmelerini sağlamaktır. Tez üzerinde çalışmak belirlenmiş temada öğrencilerin bilimsel, doğrudan ve kesin olarak işaret edebilmelerini sağlar. Öğrenciler araştırma süreçlerinde farklı aşamalarda sezme yeteneğini kazanırlar ve teorik açıdan, araştırma tasarımı ve metod seçimi arasındaki ilişkiyi farkedebilmelerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tezini tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmiş olduğu kabul edilir: 2. Belirli teorik ve ampirik tartışma alanında dikkate değer bir bilgi birikimine sahip olma 3. Tezde belirtilen fikirleri bilimsel soruşturmada değerlendirilirken oluşturma, sunma ve savunma yetenekleri kazanma 4. Ciddi bir şekilde digger teorileri inceleme ve bilgisayar bilimine ait teknikleri uygulama. |
Kaynak Taraması Makale analizi ve metoloji Degerlendirme Raporlama ve Sunum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Week 1 – Kaynak Taraması | yok | |
2) | Week 2 - Makale analizi ve metodoloji | kaynak tarama | |
3) | Week 3 – Değerlendirme | kaynak tarama | |
4) | Week 4 - Raporlama ve Sunum I | kaynak taramasi | |
5) | Week 5 - Kaynak Taraması | Kaynak Taraması | |
6) | Week 6 - Makale analizi | Kaynak Taraması | |
7) | Week 7 - Değerlendirme | kaynak taramasi | |
8) | Week 8 - Raporlama ve Sunum II | kaynak tarama | |
9) | Week 9 - Kaynak Taraması | Kaynak Taraması | |
10) | Week 10 – Makale analizi | yok | |
11) | Week 11 – Değerlendirme | yok | |
12) | Week 12 – Kaynak Taraması | yok | |
13) | Week 13 - Makale analizi | yok | |
14) | Week 14 - Son Raporlama ve Sunum III | yok |
Ders Notları: | yok none |
Diğer Kaynaklar: | secilen konuya gore degisecektir varies according to the topic chosen |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 | 450 |
Sunum / Seminer | 15 | 5 | 75 |
Proje | 15 | 12 | 180 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 750 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |