İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5887 | Seminer | Bahar | 0 | 0 | 0 | 10 |
Ön Koşullar: |
|
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇİÇEK Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Öğ.Gör. AHMET SEZGİN |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin akademik çalışmalarda araştırma, analiz, değerlendirme ve raporlama yapmalarına olanak tanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Araştırma metotlarını tanımlama. II. Literatür tarama metotlarını tanımlama III. Yapılmış çalışmaları analiz etme IV. Araştırma planı tanımlama V. Akademik rapor oluşturma |
Seçilen konu hakkında literatür taraması Seçilen konu hakkında veri toplama Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi Rapor oluşturulması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | 1.Hafta: Problem tanımı | kaynak tarama | |
2) | 2.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama | |
3) | 3.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama | |
4) | 4.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama | |
5) | 5.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama | |
6) | 6.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması | kaynak tarama | |
7) | 7.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | kaynak tarama | |
8) | 8.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | kaynak tarama | |
9) | 9.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | istatistik ve degerlendirme yontemleri ile lilgili bilgi edinme | |
10) | 10.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama | istatistik ve diger degerlendirme yontemlerine dair bilgi edinme | |
11) | 11.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi | istatistik ve diger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme | |
12) | 12.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi | istatistik ve diger degerlendirme metotlari ile ilgili bilgi edinme | |
13) | 13.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi | istatistik ve difger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme | |
14) | 14.Hafta: Rapor oluşturulması | yok |
Ders Notları: | yok none |
Diğer Kaynaklar: | arastirilan konu ile ilgili kaynakalar her ogrenci icin degisecektir. the references will vary according to the topic chosen by each student |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | 1 | % 100 |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 210 | |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 255 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | 5 |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | 5 |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | 5 |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | 4 |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | 4 |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | 5 |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | 4 |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | 5 |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | 5 |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | 4 |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek | 5 |