MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5437 | Akustik Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YİĞİT YILMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iç mekanda akustik şartların sağlanması için akustik sistemler hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir. Öğrencilerin, genel kavramlarıyla mimari akustik ile ilgili temel terimleri kavrayabilmeleri ve iç mekan tasarımı projelerinde derste kazandıkları bilgileri kullanmaları mümkün olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Akustik, ses yutucular, ses yalıtımı ve iç mekandaki diğer akustik uygulamaları değerlendirir, iç mekan tasarımı projelerine uygular. |
1. Akustiğe giriş 2. Sesin Özellikleri 3. Kapalı mekanlarda sesin davranışı- Hacim akustiği 4. Akustik için tasarım-Oditoryum tasarımı için genel gereklilikler 5. Ses izolasyonu 6. Gürültü Kontrolü 7. Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü 8. Akustik için tasarım-Müzik odası tasarımı için genel gereklilikler 9. Ses yansıtma ve soğurma 10. Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları 11. Akustik için tasarım-Karışık akustik ihtiyaçlar için akustik tasarım |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Akustiğe giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
2) | Sesin Özellikleri | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
3) | Kapalı mekanlarda sesin davranışı- Hacim akustiği | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
4) | Akustik için tasarım-Oditoryum tasarımı için genel gereklilikler | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
5) | Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
6) | Ses izolasyonu | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
7) | Ara Sınav | Geçmiş derslerin tekrar edilmesi. | |
8) | Gürültü Kontrolü | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
9) | Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
10) | Akustik için tasarım-Müzik odası tasarımı için genel gereklilikler | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
11) | Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
12) | Ses yansıtma ve soğurma | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
13) | Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
14) | Akustik için tasarım-Karışık akustik ihtiyaçlar için akustik tasarım | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
15) | Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır. | |
16) | Final Sınavı | Geçmiş derslerin tekrar edilmesi. |
Ders Notları: | Powerpoint presentation notes Powerpoint sunum ders notları |
Diğer Kaynaklar: | ARCHITECTURAL ACOUSTICS / PRINCIPLES AND PRACTICE William J. Cavanaugh, Joseph A. Wilkes 1999 0471306827 ACOUSTICS AND SOUND INSULATION/DETAIL PRACTICE Eckard Mommertz 2009 3764399538 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |