ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5426 Tarihi Mekanların Yeniden İşlevlendirilmesi Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kullanım amacını yitirmiş, ancak fiziksel ömrünü tamamlamamış bina ya da bina gruplarının kentsel bellekten silinmeden yeniden yaşama kavuşturulması için, yeni bir işlev kazandırma ya da aynı işlev için çağdaş koşullara uyarlamaya yönelik tasarım ve uygulama sürecinde kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgileri kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Var olan bina stoğunun çevresel, ekonomik ve kent belleksel değerinin farkında olur.
2.Fiziksel ömrünü yitirmemiş mimari ürünlerin kullanım ömrünü yitirse de yıkılmadan geri kazanılması geretiğini savunur.
3.Yeni kullanımlar için uyarlanacak yapıların mevcut koşullarını saptayabilir.
4.Yeniden işlevlendirilmiş ve kabul görmüş örnekleri analiz ederek farklı tasarım yaklaşımlarını ve nedenlerini ayırdedebilir.
5.Diğer tasarım dersleri ile bütünleştirerek, mevcut yapılar içinde yeni kullanımlar için yeni tasarımlar üretebilir.
6.Yeniden işlevlendirme süreçlerinde yerel ve evrensel değerleri ve yasaları dikkate alır.

Dersin İçeriği

Yeniden işlevlendirmenin sürdürülebilir gelişme için çevresel, sosyal ve ekonomik önemi; Fiziksel, ekonomik ve fonksiyonel eskime; Eski yapılara yeni kullanımlar; Endüstri arkeolojisi; sanat ve sergileme amaçlı programlar için uyarlanan mekanlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapılı Çevreyi Anlamak
2) Mimarlık ve Bellek
3) Mimarlık ve Kimlik
4) Mimarlık ve Koruma
5) Koruma'da alternatif yakalaşımlar
6) Mimarlık ve Yeniden İşlevlendirme
7) Yeniden İşlevlendirme'nin yasal boyutları ve süreçleri
8) Seçilmiş Örnekler
9) Seçilmiş Örnekler
10) Seçilmiş Örnekler
11) Bir örnek yapının incelenmesi ve değerlendirmesi I
12) Bir örnek yapının incelenmesi ve değerlendirilmesi II
13) Bir örnek yapının incelenmesi ve değerlendirilmesi III
14) Sonuçlar veDeğerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: I. Eyüce, Ahmet & Eyüce Özen, Design Education for Adaptive -reuse II.Stella M. Casal, The adaptive re-use of buildings: Rememberence or Oblivion

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 1 % 20
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 30
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 20 240
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 3 3
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 289

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı