MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5422 | Konut Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersin Amacı: | Kent ve konut ilişkilerini açıklamak, özel hayatın tarihi ve konut iç mekan kurgusu ilişkisini analiz etmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci, kent , sosyal ve fiziksel kent koşulları ve kentli özel hayatı bağlamında konut iç mekan ve mobilya tasarımını geliştirir |
Akdeniz Bölgesi Antik Dönemi, Yunan ve Roma Uygarlıkları Antik Dönemleri, Ortaçağ, Rönesans ve Barok Dönem, Viktoryen Dönem, 1. Sanayileşme Dönemi, 20. yüzyıl Erken Modern Dönem, (post)modern ve yüksek modern dönem, 21. yüzyıl Kent ve konut ilişkileri, konut yerleşimleri, kamusal ve özel hayatın gelişmi bağlamında konut iç mekan tipolojisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kent öncesi konut: Antik dönem kamusal ve özel hayatı kent ve konut ilişkisi, konut yerleşimleri ve konut iç mekan kurgusu: Çatalhöyük | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
2) | Geleneksel Konut: Antik Yunan Avlulu Konutları: Yunan Antik Dönem Kamusal ve Özel Hayatı - Kentleri, Konut Yerleşimi ve iç mekan kurgusu: Milet, Efes, Pergamon, Delos, Olbia, Sardinen | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
3) | Roma Kent Konutu: Domus, Roma Dönemi Kamusal ve Özel Hayatı: Kent, Konut İlişkisi, Konut İç Mekan Kurgusu: Romalı Vetti ve Sallüst'ün Evleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
4) | Ortaçağ Konutları, Ortaçağ Dönemi Kamusal ve Özel Hayatı, Kent ve konut ilişkisi, konut iç mekan kurgusu: Romalı Pansa ve Guilio'nun Evleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
5) | Rönesans Dönemi’nde Konut, Rönesans dönemi kamusal ve özel hayatın tarihi, kent ve konut ilişkisi, konut yerleşkesi, konut iç mekan kurgusu: Urbina'da zengin evi, Halep'te Hristiyan Evi | konuyla ilgili araştırma ve okuma | |
6) | Viktoryen Dönem Konutları, Viktoryen Dönemi kamusal ve özel hayatı, kent ve konut ilişkileri, konut iç mekan tiplojisi ve tasarım yaklaşımları: Viktoryen Evi | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
7) | Endüstriyel Dönem Evi, Toplu Konutlar, Sosyal Konut ve Bahçeşehir Yerleşimleri: 19. yüzyıl Endüstrileşme Dönemi kent kamusal ve özel hayat kültürü, kent konut ilişkileri, konut iç mekan tipolojisi: Berlin Meyer Toplu Konutları, Lancshire ve Londra Toplu konut üretimi, sıra evler ve kira kışlaları, 20. yüzyıl başlarında bahçeşehir kentsel tasarımı ve konut üretim,çalışma ve barınma kültürü, sosyal konut iç mekan tipolojisi: Welwyn Yerleşimi, Onkel Tom's Hütte, Siemensstadt, Hufeisensiedlung Sosyal Konut Bölgeleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
8) | Mimari Bir İkon Olarak Modern Konut: Bir makine olarak konut: Rietveld Evi, Avangard tasarım kültürü nesnesi, total mekan: Barselona Pavyonu | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
9) | Postmodern Kültür ve Konut: Postmodern kültür, kamusal ve özel hayat biçimleri: kolaj kent ve konut ilişkisi, konut iç mekan kurgusu | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
10) | Yenilikçi Makine Olarak Çağdaş Konut: Yenilikçi ve akıllı ev tasarımı: 21. yüzyıl barınma kültürleri | konuyla ilgili araştırma ve okumalar | |
11) | VİZE | Vizeye hazırlık | |
12) | Ödev Sunumları | sunum için hazırlık | |
13) | Ödev Sunumları | Sunum için hazırlık | |
14) | ödev Sunumları | Sunum için hazırlık | |
15) | Ödev Sunumları | Sunum için hazırlık | |
16) | Final Sınavı | Final sınavı için hazırlık |
Ders Notları: | Işıkkaya, D. (2003), "Tarih Boyunca Özel ve Kamusal Mekanın Karşılaştırmalı İncelenmesi: Konutun Evrimi", İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Aries, P., Duby G., (2006), "Özel Hayatın Tarihi 1: Roma İmparatorluğu'ndan 1000 Yılına", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2006), "Özel Hayatın Tarihi 2: Feodal Avrupa'dan Rönesans'a", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2007), "Özel Hayatın Tarihi 3: Rönesans'tan Aydınlanma'ya", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2008), "Özel Hayatın Tarihi 4: Fransız Devrimi'nden Büyük Savaş'a", YKY, İstanbul Aries, P., Duby G., (2010), "Özel Hayatın Tarihi 5: Birinci Dünya Savaşı'ndan Günümüze", YKY, İstanbul Bell, J.,Stathaki, E.(2010),"The New Modern House, Redefining Functionalism", Laurence King Publishing, London Ebner, P.,(2010), "Innıvative Residential Architecture: typology", Basel Bilgin, İ.(1992), "Konut Üretiminin Karşılaştırmalı Analizi", Doktora Tezi, YÜMFED Yayınları, İstanbul HABITAT Konferans Kitabı,(1996), "Tarihten Günümüze Anadolu'da Konut ve Yerleşme",İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |