BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5502 İç Mekan Tasarımında Dijital Medyanın Kullanımı Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Dersin Amacı: Bu ders mimaride dijital medyanın kullanımını tanıtır. Geometrik modelleme yazılımlarının mimaride kullanımına vurgu yapılacaktır. Geometrik modellemenin güçlü yönlerinden biri, benzersiz formların ve tasarımların üretilmesini ve araştırılmasını kolaylaştırmasıdır. Kurs öncelikle mimaride 3B modelleme görevlerine odaklanacaktır. Ardından, özellikle mizanpaj tasarımı ve ortografik mimari temsil alanlarında CAD verilerini geliştirmek için gerçek zamanlı sunum teknikleri tanıtılacaktır. Son olarak, sunum tekniklerini geliştirmek için dönem boyunca öğrenilen programların koordineli ve etkili bir şekilde kullanılmasından bahsedilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Genel sunum becerilerinin kazandırılması;
Bilgisayar destekli 3b tasarım yaklaşımlarının kavranması;
Tasarım sürecinde bilgisayar kullanımını sağlamak;
3d bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamak.

Dersin İçeriği

Sketchup programını, 3d modelleme, animasyon ve kullanıcı arayüzü ile tanımak.
Farklı metodlar ile modellemeyi görmek.
Gerçekzamanlı render programları olan Enscape ve Lumion ile Sketchup'ın birlikte kullanımını öğrenmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERSE GİRİŞ: Tanışma, Ders İzlencesinin Açıklanması,Ders Hedeflerinin Paylaşılması Sunum: Sketchup’a giriş. Genel düzenleme komutları, katmanlarla çalışmak
2) 3D Sketchup kullanımı Gruplar, komponentlar, Temel modelleme komutları. Tanışma, Ders İzlencesinin Açıklanması,Ders Hedeflerinin Paylaşılması Sunum : Sketchup’a giriş. Genel düzenleme komutları, katmanlarla çalışmak https://www.youtube.com/watch?v=dvfiDuFdJUQ
3) 3D Sketchup kullanımı İç mekan modelleme. https://www.youtube.com/watch?v=YPqu_81o2Nk&list=PL1agqYHgop8Y2B0aOcpyAFvmiNq14Mbdl
4) 3D Sketchup kullanımı Kaplamalar, görselden 3d modelleme. Layout ile pafta hazırlama. https://www.youtube.com/watch?v=BDF41GNcR2I&t=152s https://www.youtube.com/watch?v=T_X7gPIC4-w&t=497s https://www.youtube.com/watch?v=3jPJc0c778k
5) Arasınav
6) Sketchup ile Enscape Kullanımı. İç mekan hazırlama. https://www.youtube.com/watch?v=AvoYJRFkYrE&t=547s
7) Sketchup ile Enscape Kullanımı. Dış mekan hazırlama. https://www.youtube.com/watch?v=ww8osk0wYZQ&t=1348s
8) Sketchup ile Enscape Kullanımı. Animasyon. https://www.youtube.com/watch?v=a_DfXTvJ7KY
9) Sketchup ile Lumion Kullanımı. İç mekan hazırlama. https://www.youtube.com/watch?v=b-qaVf8D3pM&list=PLjf74emkCxABco747NKofXLXLOFwMjaiS
10) Sketchup ile Lumion Kullanımı. Dış mekan hazırlama. https://www.youtube.com/watch?v=b-qaVf8D3pM&list=PLjf74emkCxABco747NKofXLXLOFwMjaiS
11) Arasınav
12) Sketchup ile D5 Kullanımı. İç mekan hazırlama. https://www.youtube.com/watch?v=JH8IguSW1uk&t=424s
13) Sketchup ile D5 kullanımı. Dış mekan. https://www.youtube.com/watch?v=Jx3GOaiXEzY
14) Sketchup il D5 kullanımı Animasyon https://www.youtube.com/watch?v=Jx3GOaiXEzY

Kaynaklar

Ders Notları: https://www.youtube.com/watch?v=eoXly_fn4Jo&list=PLWctyKyPphPhAljFs2tvviUQD_8EayItS https://www.youtube.com/watch?v=HziYDEu9sOA&list=PLbcNJVR3dmPphUGe82FPwA307jStfN3kw
Diğer Kaynaklar: https://www.youtube.com/watch?v=eoXly_fn4Jo&list=PLWctyKyPphPhAljFs2tvviUQD_8EayItS https://www.youtube.com/watch?v=HziYDEu9sOA&list=PLbcNJVR3dmPphUGe82FPwA307jStfN3kw http://lumion3d.com/tutorials

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama 14 % 15
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 6 % 5
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 13 2 26
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 4 8
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.