ENDÜSTRİYEL TASARIM VE İNOVASYON YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5410 | Çağdaş Tasarım Yaklaşımları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Dersin Amacı: | Farklı kültürel formasyonlar içinde güncel yaklaşımlar olarak referans verilen ve düşünce çekerleri olarak işleyen motivasyonların ve kavramsal zeminlerin tartışılarak dünya genelinde farklı ölçeklerdeki yakın dönem tasarım üretimlerini kavrama ve anlamaya yönelik bir çerçeve oluşturmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Güncel tasarım örneklerini analiz etmek 2. Güncel tasarım örneklerinde görülen farklı tasarım yaklaşımlarını ayırt edebilme 3. Güncel tasarım pratikleri ve söylemler hakkında eleştirel bir yaklaşım geliştirebilme. 4. Tasarım ürünlerini estetik açıdan kavramsal bağlamda değerlendirebilme ve eleştirebilme 5. Tasarım olgusunun çok-katmanlı yapısını tanımlayabilmek. |
1 Dersin amaç, yöntem ve referans kaynaklarına ilişkin tanıtma. 2 Kavram ve Yöntemlerin Haritalanması 3 Özne-Nesne-Araç: Tasarım Araçları 4 Çeşitlenen Tasarım Yöntemleri 5 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya I 6 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya II 7 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya III 8 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya I 9 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya II 10 Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya III 11 Öğrenci Sunumları 12 Öğrenci Sunumları 13 Öğrenci Sunumları 14 Öğrenci Sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş - Dersin amaç, yöntem ve referans kaynaklarına ilişkin tanıtma. | yok | |
2) | Kavram ve Yöntemlerin Haritalanması | yok | |
3) | Özne-Nesne-Araç: Tasarım Araçları | yok | |
4) | Çeşitlenen Tasarım Yöntemleri | İlgili okumaların yapılması | |
5) | Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya I | İlgili okumaların yapılması | |
6) | Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya II | İlgili okumaların yapılması | |
7) | Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Analog Dünya III | İlgili okumaların yapılması | |
8) | Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya I | İlgili okumaların yapılması | |
9) | Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya II | İlgili okumaların yapılması | |
10) | Çağdaş Tasarım Yöntemleri- Dijital Dünya III | İlgili okumaların yapılması | |
11) | Öğrenci Sunumları | Sunum hazırlığı | |
12) | Öğrenci Sunumları | Sunum hazırlığı | |
13) | Öğrenci Sunumları | Sunum hazırlığı | |
14) | Öğrenci Sunumları | Sunum hazırlığı |
Ders Notları: | Ders notları her ders sonrası sisteme yüklenecektir. Course presentations will be uploaded in the system following each course. |
Diğer Kaynaklar: | Bru, E., et.al (2003). Metapolis Dictionary of Advanced Architecture: City, Technology and Society in the Information Age, Barcelona: Actar. Cook, P., (2008). Drawing: The Motive Force of Architecture, London: Wiley. Kottas, D. (2010). Contemporary Digital Architecture: Design and Techniques, Barcelona: Links International Balmond, C. (2007). Informal, New York: Prestel USA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 8 | % 25 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |