İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5401 İç Mekan Tasarımı I Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersin Amacı: Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine bilimsel araştırma yapma, analiz etme, tartışma ve kuramsal bir bakış açısı geliştirme yetisi kazandırmaktadır. Öğrencilerin problem çözme, mekan yaratma ve tasarım ve düşünce sunma yetilerini geliştirmeye; kullanıcıyla ilintili konulara hassasiyeti arttırırken, sosyo-kültürel, çevresel konulara da duyarlılık geliştirmesini hedefler. Öğrencinin kendi tez çalışması kapsamında ilk araştırmalarını, kaynak taramasını, problem tanımını yapmasını, yöntem geliştirmesini, kısacası tezi araştırmasını tasarlamasını ve yönde mevcut literatürü eleştirel bakış açışıyla ele almak ve tartışmalara katılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-bilimsel araştırma yapmayı öğrenir,
-bir bilimsel metnin yazım kurallarını ve formatını öğrenir,
-ilgi alanını belirler ve bu konu ile ilgili literatürü tarar,
-kendi konusu ile ilgili ana ve güncel kaynaklara hakim olur,
-araştırmasının türüne karar verir,
-tez araştırması için problem tanımını yapar,
-araştırmasında veri toplayabilmek için gerekli yöntemi seçmek yada geliştirmek üzere yapılmış çalışmaları araştırır,
-kendi çalışma alanındaki literatürü derleyip rapor haline getirir

Dersin İçeriği

-bilimsel araştırma tanımı, türlerinin incelenmesi
-literatür tarama, derleme konularinin incelenmesi
-veri toplama, değerlendirme, raporlama konularinin incelenmesi
-bilimsel yazım tekniklerinin tartisilmasi
-bu incelemelere bagli olarak cesitli yayinlarin derlenerek okunmasi ve tartisilmasi
-gruplar olusturularak bir kavramsal tasarim projesi uzerinde calisilmasi
-bireysel araştırmaların kurgulanması
-bireysel arastirmalarin (kaynak tarama, derleme) sunulmasi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Araştırma Nedir? Teknikleri ilgili okuma
2) Bilimsel Metin Türleri ve Yazım Teknikleri ilgili okumalar
3) Yüksek Lisans ve Doktora Tezinin Farkları ve Yazım Teknikleri ilgili okuma
4) İç mekana odaklı ilim kültürü ve birikimi ilgili okumalar
5) İç mekan odaklı ilim kültürü ve birikimi ilgili okumalar
6) İlgi Alanının ve Kavramsal Çerçevenin Tespiti ilgili okumalar
7) İlgi Alanının ve Kavramsal Çerçevenin Tespiti ilgili okumalar
8) vize sınavı
9) Belirlenen temada verilen kavramsal tasarım projesi ilgili ön araştırma
10) Belirlenen bir temada verilen kavramsal tasarım projesi related reseach
11) Belirlenen bir temada verilen kavramsal tasarım projesi iligili araştırma
12) Beirlenen bir temada verilen kavramsal tasarım projesi ilgili araştırma
13) Dönem başında verilen kaynak tarama ve derlemenin sonlandırılması ilgili araştırma ve okumalar
14) Final Sunumları - Kavramsal tasarım projesi ve kaynak derleme raporu sunum hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları: alanla ilgili bilimsel arastirmalardan ornek secilerek okumalar yapilmasi
Diğer Kaynaklar: ogrencilerin ilgi alanlarina gore okumalar secilerek, tartisilmasi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 2 % 10
Projeler 1 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 75 75
Toplam İş Yükü 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
5) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
7) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5