MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5433 | Vergi Muhasebesi ve Denetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu ders, vergilendirme, Türk Vergi Sistemi ve verginin stratejik bir araç olarak işletme kararlarının bir parçası yapılması konusunda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmek üzere kurgulanmıştır. Bu ders vergilendirmenin temelleri, Türk Vergi Sistemi’nde yer alan gelir vergisi, kurumlar vergisi, katma değer vergisi gibi temel vergi kanunları ve bunların muhasebe uygulamalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Dersin sonunda öğrenciler vergilendirme süreci uygulamalarını kavrayacaklar 2- Dersin sonunda öğrenciler muhasebeciler ve denetimciler için etik kavramının önemini ve mesleki ahlak kurallarını anlayacaklar 3- Dersin sonunda öğrenciler yasal düzenlemeler, vergilendirme ve muhasebe arasındaki ilişkiyi çözebilmiş olacaklar 4- Dersin sonunda öğrenciler profesyonel muhasebeciler ve denetçilerin vergilendirme sürecindeki rollerini kavramış olacaklardır |
Bu ders özellikle vergilendirmenin temelleri, Türk Vergi Sistemi, Muhasebeciler ve denetimciler için mesleki ahlak kuralları,Türkiye’deki iş kültürü ve etik değerler arasındaki ilişkilere odaklanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Muhasebeciler ve Denetçiler için Vergi ve Etik Konuları | ||
2) | Vergilendirmeye Giriş | ||
4) | Türk Vergi Sistemi | ||
5) | Gelir Vergisinin Temelleri | ||
6) | Katma Değer Vergisinin Temelleri | ||
7) | ARA SINAV | ||
8) | Sunum: Gelir, kurumlar ve Katma değer vergisi | ||
9) | Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun Muhasebe ve Denetim Alanına getirdiği kurallara Genel Bakış | ||
10) | Sunum: Ticari kazancın beyanı, muhasebesi ve uygulama örnekleri Sunum: Serbest meslek kazancı, muhasebesi ve uygulama örnekleri | ||
11) | Sunum: Ücret geliri, muhasebesi ve muhtasar beyanname Sunum: Zirai kazanç, muhasebesi ve uygulama örnekleri | ||
12) | Sunum: Menkul sermaye iradı, muhasebesi ve uygulama örnekleri Sunum: Gayrimenkul sermaye iradı, muhasebesi ve uygulama örnekleri | ||
13) | Sunum: Kurumlar vergisinde indirim ve istisnalar Sunum: Katma değer vergisi, muhasebesi ve uygulama örnekleri | ||
14) | Uygulamalı Örnekler |
Ders Notları: | Power Point Sunumları / Power Point Slides |
Diğer Kaynaklar: | Vergi Usul Kanunu 2012 / Tax Procedure Law 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 50 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe ve raporlama alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | |
2) | Muhasebe ve raporlama alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | |
3) | Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak | |
4) | Farklı sektörlerdeki işletmelerin ( banka, sigorta ve inşaat işletmeleri gibi) muhasebe uygulamaları ve ilgili yasal düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olmak, | |
5) | Muhasebe ilke ve standartlarındaki muhasebe uygulamalarını yönlendiren düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olmak, |