MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5532 | Değerleme ve Mali Tablolar | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, dinamik iş dünyası, işletme kararları ve stratejileri ile işletmelerin performansları üzerine odaklanmaktır. Birçok değişik teknik ve analizlerin yardımıyla, işletmelerin finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun haricinde, nakit akım analizi, yatırım getirisi ve karlılık analizi, kredi analizi, sermaye analizi ve değerlemesi üzerinde durularak finansal tabloların temel analizlerin yorumlanması ve öncelikle mali tabloların değerlemesi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersin sonunda öğrenciler, değerleme kavramlarını ve finansal tablo analizini kavramsal olarak açıklayabilecekler. II. Bu dersin sonunda öğrenciler, mali tablo analizinde uygulama sırasında sıkça rastlanan durumları belirleyebilecekler. III. Bu dersin sonunda öğrenciler, mali tablo dipnot analizlerinin kullanım amaçlarına hakim olacaklardır. |
Bu derste finansal tabloların analizi, işletme analizi ve endüstri analizi de dikkate alınacak şekilde ele alınacaktır. Derste finansal tabloların analizinde finansman, yatırım ve işletme faaliyetlerinin analizi ayrı ayrı ele alınacak, analiz öncesinde tabloların analize hazır hale gelmesi ve yorumlanabilmesi için gerekli hususlar tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Değerleme Kavramları | ||
2) | VUK’na ilişkin Değerleme Ölçüleri | ||
3) | Kasa ve Bankalar ve Menkul Kıymetler Kaleminin Değerlemesi | ||
4) | Alacaklar Kaleminin Değerlemesi:Değersiz Alacaklar, Şüpheli Alacaklar, Vazgeçilen Alacaklar | ||
5) | Stoklar Kaleminin Değerlemesi | ||
6) | Duran Varlıkların Değerlemesi | ||
7) | Amortisman Ayırma Yöntemleri | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Borçlar Kaleminin Değerlemesi | ||
10) | Sermaya Hesabının Değerlemesi | ||
11) | Finansal Kiralama | ||
12) | İhracat Muhasebesi | ||
13) | Mali Tablo Analizi | ||
14) | Mali Tablo Dipnot Analizleri |
Ders Notları: | Sabri BEKTÖRE, Halim SÖZBİLİR ve Ferruh ÇÖMLEKÇİ (2006). Mali Tablolar Analizi |
Diğer Kaynaklar: | IMKB kapsamında faaliyet gösteren işletmelere ait bilgiler ve mali tablolar (IMKB Web Sayfası) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 96 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 56 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe ve raporlama alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | |
2) | Muhasebe ve raporlama alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | |
3) | Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak | |
4) | Farklı sektörlerdeki işletmelerin ( banka, sigorta ve inşaat işletmeleri gibi) muhasebe uygulamaları ve ilgili yasal düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olmak, | |
5) | Muhasebe ilke ve standartlarındaki muhasebe uygulamalarını yönlendiren düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olmak, |