|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Muhasebe Sürecine Giriş: Mizan hazırlama, Dönem sonu işlemleri, kapanış kayıtları |
|
2) |
Varlık Hesaplarına Giriş |
|
3) |
Alıcılar Hesabı, Şüpheli Ticari Alacaklar ve Karşılık Ayırma, |
|
4) |
Maddi Duran Varlıklar, Amortisman |
|
5) |
Kısa Vadeli Borçlar, Uzun Vadeli Borçlar |
|
6) |
Tahvil/ Bono Muhasebeleştirilmesi |
|
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Paranın Zaman Değeri – Etkin Faiz Yönetimi |
|
9) |
Dağıtılmamış Kar, Kar Payı Dağıtımının Muhasebeleştirilmesi |
|
10) |
Hisse senedi olarak dağıtılan kar paylarının muhasebeleştirilmesi; Hazine bonolarının muhasebeleştirilmesi |
|
11) |
Gelir Tablosu Hazırlanması, Kapsamlı Gelir Tablosu Hazırlanması |
|
12) |
Bilanço Hazırlanması |
|
13) |
Nakit Akış Tablosu; önemi nedir? İşletme faaliyetleri, yatırım faaliyetleri ve finansman faaliyetleri arasında nasıl ayırım yapılmaktadır? |
|
14) |
Dolayı Yöntem-Dolaylı yönteme göre nasıl Naki akış tablosu , Doğrudan Yönteme Göre Nakit Akış Tablosu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|