ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3634 Yaratıcı Endüstriler Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı pazarlama iletişimi hedeflerine ulaşmaya yönelik olarak strateji ve yaratıcılığın etkin kullanım yollarını güncel pazar vakaları üzerinden incelemek ve tartışmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler;

1- Pazarlama stratejisi ve yaratıcılık kavramlarını anlayacak.
2- Marka pozisyonlama süreçlerini öğrenecek.
3- Stratejik planlama sürecini tanıyacak.
4- Bir pazarlama probleminin tanımlanmasına ve çözüm bulunmasına yönelik yetkinlik geliştirecek.
5- Güncel tüketici araştırması yaklaşımlarını öğrenecek.
6- Yeni iletişim trendlerini tanıyacak.
7- Stratejik yaratıcılığın temel bileşenlerini tanıyacak.
8- Stratejik brief oluşturma sürecini tanıyacak.
9- Sunum becerileri geliştirecek.
10- Hazırlanan dönem projeleri yoluyla grupla çalışma deneyimi edinecek.

Dersin İçeriği

Bu ders stratejik marka yaratma ve sürdürme stratejilerinin yaratıcılık odağıyla incelenmesini ve uygulanmasını kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Strateji ve yaratıcılık üzerine.
2) Stratejik planlamanın akışı: - Kategori, tüketici, marka, iletişim. Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
3) Reklamveren olmak: - Problemin tanımlanması ve uygun çözümün bulunması. Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
4) Tüketiciyi okumak: - Yeni dönem araştırma teknikleri - Analiz, hipotez, içgörü Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
5) Zeitgeist: - Trend avı. Ödev 1
6) Marka pozisyonlaması: - Marka haritası egzersizleri.
7) Stratejik yaratıcılık: - Merdivenleme tekniği Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
8) Adstar: - Final projesinin anlatılması ve gruplara dağıtılması.
9) İlham veren brief. Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
10) Yaratıcı fikre giden yol: - Beyin fırtınası teknikleri. Ödev 2 Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır.
11) Yaratıcı işi değerlendirmek.
12) İkna edici sunum: - Konkur simülasyonu. Sunum
13) Konuk konuşmacı.
14) Genel tekrar.
15) Adstar Grup Sunumları 1
16) Adstar Grup Sunumları 2

Kaynaklar

Ders Notları: Her hafta konuyla ilgili okuma listesi sağlanacaktır. / Selected readings will be distributed on a weekly basis.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 4 4
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı