ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3634 | Yaratıcı Endüstriler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı pazarlama iletişimi hedeflerine ulaşmaya yönelik olarak strateji ve yaratıcılığın etkin kullanım yollarını güncel pazar vakaları üzerinden incelemek ve tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler; 1- Pazarlama stratejisi ve yaratıcılık kavramlarını anlayacak. 2- Marka pozisyonlama süreçlerini öğrenecek. 3- Stratejik planlama sürecini tanıyacak. 4- Bir pazarlama probleminin tanımlanmasına ve çözüm bulunmasına yönelik yetkinlik geliştirecek. 5- Güncel tüketici araştırması yaklaşımlarını öğrenecek. 6- Yeni iletişim trendlerini tanıyacak. 7- Stratejik yaratıcılığın temel bileşenlerini tanıyacak. 8- Stratejik brief oluşturma sürecini tanıyacak. 9- Sunum becerileri geliştirecek. 10- Hazırlanan dönem projeleri yoluyla grupla çalışma deneyimi edinecek. |
Bu ders stratejik marka yaratma ve sürdürme stratejilerinin yaratıcılık odağıyla incelenmesini ve uygulanmasını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Strateji ve yaratıcılık üzerine. | ||
2) | Stratejik planlamanın akışı: - Kategori, tüketici, marka, iletişim. | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. | |
3) | Reklamveren olmak: - Problemin tanımlanması ve uygun çözümün bulunması. | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. | |
4) | Tüketiciyi okumak: - Yeni dönem araştırma teknikleri - Analiz, hipotez, içgörü | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. | |
5) | Zeitgeist: - Trend avı. Ödev 1 | ||
6) | Marka pozisyonlaması: - Marka haritası egzersizleri. | ||
7) | Stratejik yaratıcılık: - Merdivenleme tekniği | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. | |
8) | Adstar: - Final projesinin anlatılması ve gruplara dağıtılması. | ||
9) | İlham veren brief. | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. | |
10) | Yaratıcı fikre giden yol: - Beyin fırtınası teknikleri. Ödev 2 | Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. | |
11) | Yaratıcı işi değerlendirmek. | ||
12) | İkna edici sunum: - Konkur simülasyonu. Sunum | ||
13) | Konuk konuşmacı. | ||
14) | Genel tekrar. | ||
15) | Adstar Grup Sunumları 1 | ||
16) | Adstar Grup Sunumları 2 |
Ders Notları: | Her hafta konuyla ilgili okuma listesi sağlanacaktır. / Selected readings will be distributed on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |