|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Strateji ve yaratıcılık üzerine. |
|
2) |
Stratejik planlamanın akışı:
- Kategori, tüketici, marka, iletişim. |
Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
3) |
Reklamveren olmak:
- Problemin tanımlanması ve uygun çözümün bulunması. |
Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
4) |
Tüketiciyi okumak:
- Yeni dönem araştırma teknikleri
- Analiz, hipotez, içgörü |
Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
5) |
Zeitgeist:
- Trend avı.
Ödev 1 |
|
6) |
Marka pozisyonlaması:
- Marka haritası egzersizleri. |
|
7) |
Stratejik yaratıcılık:
- Merdivenleme tekniği |
Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
8) |
Adstar:
- Final projesinin anlatılması ve gruplara dağıtılması. |
|
9) |
İlham veren brief. |
Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
10) |
Yaratıcı fikre giden yol:
- Beyin fırtınası teknikleri.
Ödev 2 |
Konuyla ilgili okuma dağıtılacaktır. |
11) |
Yaratıcı işi değerlendirmek. |
|
12) |
İkna edici sunum:
- Konkur simülasyonu.
Sunum |
|
13) |
Konuk konuşmacı. |
|
14) |
Genel tekrar. |
|
15) |
Adstar Grup Sunumları 1 |
|
16) |
Adstar Grup Sunumları 2 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|