|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Berlin'in tarih eşiklerine bakış |
Derleme ders notları |
2) |
Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. |
Derleme ders notları |
3) |
Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. |
Derleme ders notları |
4) |
Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. |
Derleme ders notları |
5) |
Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. |
Derleme ders notları |
6) |
Alman Edebiyatı: Weimar Klasisizm den modern Alman Edebiyatı kadar(Goethe, Schiller, Keeler Fırtına, Brecht, Bachman vb) |
Derleme ders notları |
7) |
Klasik bestecilerden (Bach, Beethoven, Lizst, Brahms ve Wagner) 21. yüzyıla kadar Alman müziği. |
Derleme ders notları |
8) |
Berlin'in sesini izlemek... |
Derleme ders notları |
9) |
Alman Sanatı ve mimarisi |
Derleme ders notları |
10) |
Alman sanatı ve mimarisi. |
Derleme ders notları |
11) |
Berlin, çağdaş mimarinin açık hava müzesi... |
Derleme ders notları |
12) |
Döneme genel bakış |
|
13) |
Sunumlar |
|
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Dersler, öğrenci sunumları ve site gezilere ek olarak verilen okuma materyalleri üzerine tartışmalar içermektedir.
Tartışmalara iyi katılım dersi geçmek için zorunludur.
rian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998.
Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999
Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010.
Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003
Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006.
Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
The course comprises lectures, student presentations and discussions on the given reading materials in addition to site excursions.
Good attendance and participation to the discussions is obligatory to pass the course.
Brian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998.
Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999
Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010.
Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003
Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006.
Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. |
2 |
2) |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
3) |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. |
1 |
4) |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. |
4 |
5) |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. |
2 |
6) |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. |
3 |
7) |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. |
1 |
8) |
Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. |
1 |
9) |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. |
1 |
11) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
12) |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. |
1 |
13) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
14) |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. |
1 |
15) |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. |
|
16) |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. |
|
17) |
Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |
|