|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Berlin'in tarih eşiklerine bakış |
Derleme ders notları |
2) |
Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. |
Derleme ders notları |
3) |
Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. |
Derleme ders notları |
4) |
Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. |
Derleme ders notları |
5) |
Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. |
Derleme ders notları |
6) |
Alman Edebiyatı: Weimar Klasisizm den modern Alman Edebiyatı kadar(Goethe, Schiller, Keeler Fırtına, Brecht, Bachman vb) |
Derleme ders notları |
7) |
Klasik bestecilerden (Bach, Beethoven, Lizst, Brahms ve Wagner) 21. yüzyıla kadar Alman müziği. |
Derleme ders notları |
8) |
Berlin'in sesini izlemek... |
Derleme ders notları |
9) |
Alman Sanatı ve mimarisi |
Derleme ders notları |
10) |
Alman sanatı ve mimarisi. |
Derleme ders notları |
11) |
Berlin, çağdaş mimarinin açık hava müzesi... |
Derleme ders notları |
12) |
Döneme genel bakış |
|
13) |
Sunumlar |
|
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Dersler, öğrenci sunumları ve site gezilere ek olarak verilen okuma materyalleri üzerine tartışmalar içermektedir.
Tartışmalara iyi katılım dersi geçmek için zorunludur.
rian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998.
Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999
Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010.
Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003
Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006.
Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
The course comprises lectures, student presentations and discussions on the given reading materials in addition to site excursions.
Good attendance and participation to the discussions is obligatory to pass the course.
Brian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998.
Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999
Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010.
Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003
Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006.
Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak |
1 |
2) |
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
1 |
3) |
Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak |
1 |
4) |
Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
5) |
Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1 |
6) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak |
1 |
7) |
Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak |
1 |
8) |
Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak |
1 |
9) |
Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak |
1 |
10) |
Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak |
1 |
11) |
Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
12) |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |