ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3113 | iPhone Fotoğrafçılığı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye iPhone telefonlarının sınırlarının ve çağın doğasına ait gerçekçi bir bakış açısı ve temel sanat bileşenlerinin kuramsal bilgisini temel alarak uygulama deneyimini sağlamayı hedeflemektedir. Dersin kuramsal ve uygulanabilir kapsamında, iPhone arayüzü, netleme, pozlama, flaş kullanımı ve HDR tekniği; kompozisyon, portre ve moda fotoğrafçılığı, fotoğraf işleme, video, aksesuarlar, manzara, sokak ve sanat fotoğrafçılığı dahildir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sanatı alımlama sürecinde yeteneklerini ve vizyonunu geliştirir, 2) iPhone'u fotografik ve videografik bir temsil aracı olarak kullanabilir, 3) Fotoğraf ve video aracının kullanımında ustalaşır, 4) Görsel pratikleri günlük yaşamın bir parçası olarak algılamayı öğrenir, 5) Kuramsal bilgi ve pratik uygulamayı organik birlikle inşa eder, 6) Teknolojinin gelişen süreçlerinden haberdar olur, 7) Yeni medya çağında görsel medyanın konumuyla ilgili yeni perspektifler kazanır. |
Dersin kuramsal ve uygulanabilir kapsamında, okuma, ödev ve dönem projesiyle kazanılan pratik deneyimle birlikte; iPhone arayüzü, netleme, pozlama, flaş kullanımı ve HDR tekniği; kompozisyon, portre ve moda fotoğrafçılığı, fotoğraf işleme, video, aksesuarlar, manzara, sokak ve sanat fotoğrafçılığı dahildir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | iPhone arayüzüne giriş (odaklanma, ışıklama, flaş, HDR) ve aktif katılımlı deneyim. | ||
2) | iPhone'da video çekimi ve başarılı fotoğrafların incelenmesi. | ||
3) | Portre fotoğrafçılığı. | ||
4) | Kompozisyon ve Moda Fotoğrafçılığı: Görsel ögelerin kompozisyondaki kullanımı: Fotoğraf kuramı ve tarihinden iPhone ile günümüz sosyal medya moda fotoğrafçılığına. | ||
5) | Fotoğraf düzenleme: Doğal özellikler ve uygulamalar: Profesyonel görünümlü fotoğraflar için foto filtreleri, ipuçları ve püf noktaları. Alternatif yazılım uygulamaları ve bu uygulamaların kullanımı. | ||
6) | Video + düzenleme ve aksesuarları. | ||
7) | Video için çalışma süreci. | ||
8) | Video projesi sunumu ve geri-bildirim. | ||
9) | Manzara ve Sokak Fotoğrafçılığında alan kullanımı, ölçüler ve oranlar. | ||
10) | Üretim aşamasındaki işler. | ||
11) | iPhone sanat fotoğrafçılığı. | ||
12) | Final projesi bilgilendirme ve çalışmalar. | ||
13) | Final projesi bilgilendirme ve çalışmalar. | ||
14) | Değerlendirme ve geri-bildirim. |
Ders Notları: | Handouts would be given in the class. |
Diğer Kaynaklar: | * The Art of iPhone Photography: Creating Great Photos and Art on Your iPhone (Weil, Bob; Fitz-Gerald, Nicki; 2013). * Smart Phone Smart Photography (Bradford, Jo; 2018). * Art with an IPhone: A Photographer's Guide to Creating Altered Realities (Sloma, Kat; 2016). * Basic Photography: The Guide for Serious Photographers (Langford, Michael; 2010). * Understanding Exposure: How to Shoot Great Photographs with Any Camera (Peterson, Bryan; 2016). * Portrait Photography: From Snapshots to Great Shots (Valind, Erik; 2014). * The Art of Landscape Photography (Hoddinott, Ross; Bauer, Mark; 2015). * New Fashion Photography (Sloman, Paul; 2013). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 6 | % 40 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 6 | 6 | 36 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |